Turkish airlines

Av Jonafel
10 jan. 2015 17:45
Visningar: 336
Hej,
är det någon här som har flugit med turkish airlines till filippinerna eller till asian?har sett att de har riktigt billig biljett. Undrar om hur är deras service osv. Hör av er gärna..
Av Daquiri
10 jan. 2015 18:54
Vi åkte med dem till Vietnam i somras. Ett bra flygbolag som vi tänker åka med igen.
Av Ansun
10 jan. 2015 19:01
Vi har åkt med dem till Bangkok och det var bra.
Bra mat för att vara flygplansmat och med ett kortare stopp på Istanbuls flygplats där det f.ö var lätt att hitta.
Kan absolut tänka mig att åka med dem igen.
Av Annl
17 jan. 2015 13:41
Hej,

Jag har inte rest med Turkish till Asien men däremot flera längre resor till Afrika.

De har nya plan och bra service och nu på senare tid har maten blivit ännu bättre än tidigare (och då var den också väldigt bra). Hög rating vad gäller säkerheten också.

De är dessutom rankade som Europas bästa flygbolag om jag inte minns fel (9:e plats på listan för alla flygbolag).

Vad som inte var möjligt när vi reste med dem senast var att kunna köpa till en "exitplats" (vilket man kan på tex. Finnair) och det hade jag önskat vore möjligt.

Ataturks flygplats är dessutom väldigt smidig och det är lätt att hitta och korta avstånd. Dessutom finns det ett hotell som är beläget inne i flygplatshallen innanför säkerhetskontrollen och där kan man hyra i sig för 3, 6, 9 eller 12 timmar. Mycket uppskattat om man kommer från en lång nattflygning och har lång tid mellan flighterna. Och Starbucks ligger precis ovanför hotellet.