Trevlig restaurang

11 aug. 2015 12:56
Visningar: 213
Åker för första gången till Belgrad i slutet av oktober. Skulle vilja få tips på trevligt matställe att bjuda min väninna på då vi ska fira hennes födelsedag.
Av Lho
31 aug. 2015 14:16
Hej,

Jag var i Belgrad förra året i Oktober...då åt vi på Sesir Moj.. Tri Sesira...på Skadarlija (Skadarska gatan) då spelar de live musik också. Där finns massor av restauranger dit kan man gå på dan och äta.
Min man fyllde 40 och då skulle jag överaska honom med en fin, trevlig, lite "lyxigare" restaurang och då åt vi på Dorian Gray, www.doriangray.rs
Du kan mail till de och boka ett bord om du vill...men kolla på deras hemsida först.
Eftersom han fyllde år så fixade dem en tårta åt mig som överraskning till honom. Den är billig också.
VARMT REKOMMENDERAS. Ligger nära Skadarlija

Det finns finna uteställen på huvudgatan , gågatan (Knez Mihajlova gatan).Trevlig gågata med mycket shopping och kaffe-glasställen! Gatan avslutas eller börjar vid ingången till Kalmegdan!

Hoppas att du får fint väder som vi hade (över 30 grader)förra året .
Av Sq7700
31 aug. 2015 18:18
Jag var i Belgrad för tre år sedan.

Lorenzo & Kakalamba blir min rekommendation. Färgglad restaurang med annorlunda, detaljrik och humoristisk inredning. Glöm inte kameran! Maten och servicen var dessutom mycket bra. Rankas fortfarande idag högt upp på TripAdvisor. Kolla in deras hemsida:

http://www.lk.rs/
1 sep. 2015 14:16
Det är ganska svårt att välja, för det finns många bra....

Ett tips kan vara de som finns i denna artikel: http://www.sydsvenskan.se/resor/tjugo-smakprov-av-belgrad/

Mina topp 5 är:

1. Fabriken för Smak (Mala Fabrika Ukusa)
2. Djordje (som ligger i samma område som "fabriken")
3. Lorenzo Kakalamba
4. Kovac
5.Saran (fiskrestaurang med bra kött)

Även dessa som inte finns med i artikeln:

Homa (fine-dining, men prisvärt och lite casual)
Diagonala (samma som Homa)
Zaplet (lite mer Casual men modernt)

Samt kanske den mest intressanta NYA Manufaktura i centrum nära gågatan...som lägger mycket energi på olika serbiska specialiteter och serbiskt vin på glas...

Lycka Till!!