Transport från BKK flygplats till Koh Samet

Av Kina5
28 mars 2010 17:34
Visningar: 1427
Hej,

Jag undrar om det är tidsmässigt möjligt att åka från Bkk (landar vid 14-tiden) och hinna ned till Ban Phe och ut till Koh Samet samma dag.
Vi har även tänkt att stanna i Ban Phe på tillbaka vägen men tror att det blir skönt att komma ända fram till Samet på en gång och sedan ta det lungt där i några dagar.
Jag vet att det går att beställa taxi direkt från flygplatsen till Ban Phe men hur lång tid tar det och är det någon som vet när går sista båten går?
Sedan blir jag lite snål o tycker att bussen från Ekmai måste bli så mycket billigare än direkttaxi men då kanske det är kört tidsmässigt.
Tackam för alla tips. PS vi är 4 pers.
MVH Kina
Av Mape
28 mars 2010 18:31
Tidsmässigt vill jag svara både Ja och Nej,tar ni bussen ner,hinner ni inte,om ni landar vid 14.00tiden tar det ca.40min att ta sej igenom passkontroll m.m.
sen tar er till bussen som ska till Ban Phe,den tar ca.4-5 timmar beroende på dag/tid och trafiken.Jo en speedbout,men den kostar.
Jag hade valt en minibuss,går att förboka tar 2 timmar till färjelägret i Ban Phe,är ni dessutom 4 personer delar ni på kostnaden,har man dessutom suttit 10-11timmar
på flyget,vill man sitta bekvämt,och veta att man hinner fram,då hinner ni med vanliga båten ca.150bath/pers.
Vill också säga att i Ban Phe finns inget särskilt boende,kanske något gaesthouse.Trevlig resa Välkomna till Thailand/Mape
Av Kina5
28 mars 2010 19:37
Hej Mape,

Tack för tips, jag misstänkte att bussen tar längre tid än de skriver att den ska göra och då är det väl bara minibuss som gäller.
När jag skrev att vi skulle tillbaka in Ban Phe tänkte jag mig nog områderna runt om kring orten. Har varit inne på att kanske boka Novhotel i några dagar men vet ej om det är för lugnt där om kring, har två tonårstjejer som vill ha lite att göra på kvällarna typ nattmarknader eller shopping.
Har också varit inne på att boka något genom dig, jag återkommer i så fall och mailar dig direkt.
// Hälsningar Kina