Thailandstips!!

Av Candy
22 apr. 2006 20:19
Visningar: 1801
Thailand!
Något spec man måste tänka på med vaccinationer när man skall till Thailand?Finns det mat man skall hålla sig undan?
Är det pruting som gäller? eller är det fasta priser?
Jag har preliminär bokat flyg 2 vuxna och 3 barn som är 12,12 och 14 år. Resa februari/mars 2007 (sportlovsveckan är inbakat i en 3 veckorsperiod) Får betala 35.000:- Landvetter- Bangkok med en mellanlandning. Är det ett bra pris?
Känns som om jag har varit inne på vart enda flygbolag och ressajt som finns.
Eller har jag missat något med bättre pris. Såg ett tidigare inlägg om en som hade hittat billiga priser, men inte ville dela med sig (schysst!!!!)

Var så snäll och hjälp mig med alla dessa frågor. Vet att många av er har rest hur mycket som hälst och har bra koll på priserna till Thailand.

Mvh Candy
Av Legusta
23 apr. 2006 20:29
Hej jag har en diger sida som du är välkommen att besöka om Thailand oberoende vart du skall resa. Inrikes flyg är billigt från 200:- enkelbiljett. Men 35 000:- för 2 vuxna + 3 barn är ett överpris, kolla in Finnair som jag trodde skulle ha ett erbjudande till Bangkok för 5000:- kr st. Annars kan du gärna resa med Malaysian airways/ Thai airways som brukar ha resor till Bangkok för runt 5000:- kr st..

Jag har nyss uppdaterat min sida om Thailand och skrivit lite tips ni är varmt välkommna att skriva i gästboken vad ni tycker om hemsidan http://www.sannegarden.net/c4422
Av Jomi
23 apr. 2006 22:04
Hittade bra priser för dig och din familj:

Köpenhamn-Bangkok
Utresa: 9 februari
Återresa: 4 mars

Totalpris för 5 vuxna (barnen räknades visst som det): 26210 kronor.

Genom att flyga ut från Köpenhamn med Aeroflot, via Moskva där ni har en 10 timmar lång stopover, sparar ni alltså 9000 kronor.

Det kan vara värt det.

Lycka till och trevlig resa! Resan bokas smidigast här på reseguiden.se.

/Johannes
Av Jomi
25 apr. 2006 22:31
Hur blev det tillslut då?
Av Kerstin
12 maj 2006 22:59
Jag tycker att det verkade vara dyra flygbiljetter som du fått tag på , var i Thailand ca 3 veckor runt sportlovet i år och betalade mindre . Pröva att flytta avresan eller hemresan någon dag , det kan hjälpa till att få ner priset . Ring också direkt till Finair. (Se tidigare inlägg) De brukar ha bra priser och bra barn rabatter för barn upp till 18 år .Kolla med vårdcentralen ang vaccinationer. Pruta på marknader men inte i "finare" affärer. Lår magen vänja sig några dagar innan du börjar att äta mat från gatustånd ,mopedflak, korgar med grillar i osv . Sedan tycker jag att det går att äta allt som man vill. Jätte god mat !
//kerstin//
Av Kerstin
12 maj 2006 23:05
Jag har suttit i 10 timmar i moskva med barn! Utan barn är det helt okej, med barn känns det som det kvittar !
//Kerstin//
28 jan. 2007 21:18
Hejsan
Du kan pruta på marknader...Säger säljaren 1000 Bath så säger du 500 Bath..Ta halva priset som säljaren säger och börja där ifrån och gå uppåt..och vill han inte sälja det för det priset som du vill ge så går du bara därifrån och har du då tur så kallar han tillbaka dej och så får du det för det priset du ville ge..eller så hittar du samma grej nån annans
Peter