Thailand Visum?

Av Swe
22 jan. 2014 14:57
Visningar: 244
Vore tacksam för svar. Jag ska vara i Thailand 9 Feb - 13 April. Det känns som att jag behöver Visum för den perioden. Vad händer om jag åker till Malaysia några dagar och sen kommer tillbaks till Thailand. Gör det att jag inte behöver Visum iom att jag inte är i Thailand under en längre period?

Tack
Av Bibby
22 jan. 2014 15:01
Om du gör ett visarun dit så får du 15 dagar om du återvänder via land men 30 dagar via luften.
Av Swe
22 jan. 2014 15:56
Om jag åker in och ut ur landet ett par ggr, behöver jag då visum? Det känns som att Visum är 60 dagar men när behöver man visum, är det från 30 dagar?
Av Sierra
23 jan. 2014 10:59
När du kommer till Thailand med flyg får du 30 dagars uppehållstillstånd (ej Visum). Skall du stanna längre behöver du Visa.

Ett Tourist Visa ger dig 60 dagar (+30 vid ett immigration office i landet om du önskar det, alltså kan du stanna totalt 90 dagar i detta fall).

Lämnar du landet och har ett Visa blir resterande dagar förverkade och du får det antal dagar som Bibby skriver när du återkommer. Du kan även skaffa Tourist Visa för Thailand i Malaysia på Thai Embassy eller Thai Consulate.

Skall du inte vara längre tid än 30 dagar i en följd behöver du inget Visa.