THAILAND Utresa

Av Jiwwy
12 sep. 2013 02:53
Visningar: 862
Hej!

Som alla Backpackers vet är Ekonomin inte alltid din bästa vän,
Speciellt när man måste planera i för väg.

Jag Befinner mig nu i Beijing och ska flyga till thailand, Jag har VISUM så jag kan stannar 60 dagar.

Min fråga blir nu måste jag redan nu innan jag anländer till flygplatsen i Bangkok ha en utresa att visa för att komma in?

Jag vet ej om jag kommer fortsätta resa efter Bangkok till eventuellt Filippinerna, Vietnamn eller kanske måste resa hem till Stockholm.

Eftersom jag inte vet i dags läget hur min ekonomi kommer se ut så vore det lättast för mig att boka min utresa när jag väll är i Thailand.

Går det?
Av Hille2
12 sep. 2013 06:35
Har trots många resor aldrig varit med om att få visa upp att jag har biljett ut ur landet när jag landat i Bangkok, trots att den regeln finns. Det är när man checkat in i Sverige som flygbolaget har velat se utresebiljetter. Så får du kliva på planet i Beijing så behöver du nog inte oroa dig. Dessutom så har de ju beviljat dig ett visum utan att fråga efter utresebiljetter. Fixade du visumet i Beijing?
Av Marilcj
12 sep. 2013 14:54
Har heller aldrig varit med om att behöva visa min utresebiljett men ringde o kollade med en kompis till en av ungarna som nyligen kommit hem efter 8 mån luffande i Asien o Australien hur de hade varit för dom.
De hade bara enkel biljett till Phuket när de lämnade Sverige o ett 60 dagars visum precis som du, inga problem, sen luffade de runt i 2 månader i Thailand o när tiden började närma sig sitt slut bokade flyg till Filipinerna, det var först när det var dags för Australien som de var tvungna och ha resan ut ifrån landet bokad och klar oxå.
Av Jiwwy
12 sep. 2013 15:06
Stort tack för era svar specielt "M" som tog sig tiden att ringa din bekant för att fråga riktigt hyggligt måste jag säga...
Av Marilcj
12 sep. 2013 16:41
Citerat från Jiwwy:
Stort tack för era svar specielt "M" som tog sig tiden att ringa din bekant för att fråga riktigt hyggligt måste jag säga...
Bara kul o va till nytta när man kan....vet ju hur frågande o nästan smått rädd man varit ibland när man rest någonstans när de varit nytt o man ej haft full koll.
Fick ju en anledning o fråga hur resan varit oxå 😉