Thai den 3/3

Av Mirage
10 feb. 2010 08:14
Visningar: 413
Finns det någon mer som flyger med Thai til bangkoko den 3/3 med barn?
Våra grabbar är 5 och 7 år gamla och det skulle vara kul om det fanns någon dom kunde fördriva tiden lite med på planet.
Av Tubbe
10 feb. 2010 11:44
Ja ,sen är det fria drinkar oxå på Thai.
Av Tubbe
10 feb. 2010 11:46
Men kan väll tillägga att barn i den ålder brikar tycka det är väldigt spännande att flyga så det bruka inte vara något problem.

Flyger ni kvälls o natt tid så brukar de ligga på golvet och sova.

/R
Av Begesk
10 feb. 2010 11:49
Tubbe säger: "Ja ,sen är det fria drinkar oxå på Thai." OK du har rätt, men det blir så kletigt i knät.
Av Walle
10 feb. 2010 12:12
Bra svar Begesk... )-:

I dina ögon ska alltså resor vara utan barn.... ???

/Walle
Av Begesk
10 feb. 2010 12:17
Nej jag fungerar som lekledare. Hur menar du?
10 feb. 2010 18:23
Det är ju rätt gôtt att få SOVA på planet...
Av Bengtar
10 feb. 2010 18:36 (redigerad)
Det är härligt med ungar.
I det flygplanet som går till Bangkok på eftermiddan från Arlanda finns det alltid ett antal barnfamiljer.
Oftast är deras föräldrar av den sorten som KAN hålla styr på sina ungar.
Men, då och då finns det den typen av föräldrar som inbillar sig att alla andra ska trivas med några överaktiva som föräldrarna inte förmår att styra.
Det är verkligen inte ungarnas fel.
Utan föräldrarnas!
Betänk att i kabinen på Thai;s Boeing 747-400 sitter det 225 passagerare som alla har betalat sin avgift för att komma till Thailand.
Om det kostar 6000 kr per person så blir det 1350000.
Om fyra ungar lyckas förpesta trivseln under denna 10-timmars flygresa så är det ju perfekt.
Föräldrarna kan ju då slappna av och njuta av att ungarna sköter sig själva
Alla de andra då?
Jag föreslår att dom som vet med sig att det det blir tjosan om det blir några stycken hejvilda ungar ska överväga att färdas i första klass.
Där är det inte lika många att förstöra den trivsamma flygturen för.
Men då kostar det.
Men resenärerna i ekonomiklassen tycker förmodligen att resan har varit prisvärd.
Dom i första klass kommer att välja ett annat färdsätt.
Av Mpc
10 feb. 2010 19:07
köp dator spel tidningar.samt talböcker som dom kan lysna på sen vissa räven dom film
Av Chilli
10 feb. 2010 19:18
Visst kan barn vara jobbiga , men inte jobbigare än ett gäng överförfriskade i övre medelåldern med 7 whisky o 4 öl innanför västen 2 tim efter start som skall prata med varandra hängandes över ens stol o plötsligt har man nån 1 cm från örat som sluddrar hur jä..vla skönt det skall bli med semester. Skulle man sen påpeka att "ta det lite lugnt runt ens stol " är man en jävla surpuppa som inte vet hur man släpper loss på semestern, så får jag välja är inte valet så svårt, barnen blir i regel trötta efter en stund o är inte så odrägliga som sluddriga vuxna som kan bli värre o värre o ibland tror dom äger hela planet o blir som en gnällig unge om inte whiskyn kommer snabbt nog.
Av Mpc
10 feb. 2010 19:24
tro vissa har glömt bort att även dom har varit barn *S* ( *blink*)
10 feb. 2010 19:40
Citerat från chilli:
Visst kan barn vara jobbiga , men inte jobbigare än ett gäng överförfriskade i övre medelåldern med 7 whisky o 4 öl innanför västen 2 tim efter start som skall prata med varandra hängandes över ens stol o plötsligt har man nån 1 cm från örat som sluddrar hur jä..vla skönt det skall bli med semester. Skulle man sen påpeka att "ta det lite lugnt runt ens stol " är man en jävla surpuppa som inte vet hur man släpper loss på semestern, så får jag välja är inte valet så svårt, barnen blir i regel trötta efter en stund o är inte så odrägliga som sluddriga vuxna som kan bli värre o värre o ibland tror dom äger hela planet o blir som en gnällig unge om inte whiskyn kommer snabbt nog.
Ja, man kan se ett problem på många sätt, beroende på vem som tittar. Det du beskriver har man varit med om.
Just nu tycker jag att barnen leder på poäng. Anders.
Av Mirage
11 feb. 2010 08:12
Våra barn är varken ouppfostrade eller odrägliga. Dom kan sitta still och vet att man inte sparkar på sätet framför mm.
Jag har laddat upp med talböcker, spel, och lite pyssel.

Håller verkligen med om att överförfriskade personer som aldrig somnar utan blir värre och värre ju längre resan lider är bra mycket värre än barn, som oftast somnar efter ett par timmar.

Tråkigt med alla negativa komentarer, ni måste ha väldigt långtråkigt som orkar ödsla energi med att ens svar på ett sådant inlägg.
Av Elinee
11 feb. 2010 20:17
Hej Mirage!
Tänkte att det kanske hade varit trevligt om någon gav dig ett RIKTIGT svar på din fråga;-)
Vi reser från Köpenhamn med thai den 3/3, har en pojke på 4år:-). Men jag tror ju inte att det går att göra så mycket precis, man får helt enkelt ta med lite roliga grejer å sen försöka att somna, annars blir det ju fel med tiden när man kommer ner sen.....
Vart ska ni sen då?
Av Elinee
11 feb. 2010 20:40
Citerat från mirage:
Hej!
Vi flyger vidare till Phuket, Kata och Karon beach, vi blir borta i tre veckor.
Vi me:-) Tre veckor, Kata, kamala och Ao nang! åker ni från Köpenhamn eller?
Av Elinee
11 feb. 2010 20:42
Oki, trevlig resa då:-)
Av Begesk
12 feb. 2010 16:59
Har det blivit något fel på "länken"?

Har redaktionen överreagerat eller var är anledningen?

Hur är det med yttrandefriheten?

För ordningens skull tror jag många vill ha ett besked.

Är man vuxen så måste man ändå stå för det som man skriver. Jag står för varje ord och blir frustrerad av dylika trådämnen. Det ligger i sakens natur att man sedan har olika uppfattningar...... men att censurera inläggen.............??

Jag tycker därför att redaktionen återskapar inläggen .
Av Bengtar
12 feb. 2010 18:41
Begesk och alla andra begåvade medlemmar!
Jag ser att du blir bekymrad.
Men, satiriska eller ironiska inlägg kräver sin läsare.
Det är konstformer som är bortkastade i detta forum.
Tyvärr.
Av Chilli
12 feb. 2010 19:00
Är detta RG.ch (kina) eller RG.bu (burma) e,dyl man kan tro så på alla grå rutor med svart kryss, i fortsättningen skickar vi väl inläggen via RG o har vi tur blir dom godkända o läggs ut annars svart kryss.
Av Charina
12 feb. 2010 19:04
Jag skrev "" *ASG*""

Vad var det för hemskt med det?!

Jag kan snart inte skriva någonting innan red. tar bort mina inlägg!
Av Charina
12 feb. 2010 19:06
Tyst censur! " Nu har hon skrivit når syrligt igen, bort med skiten"
12 feb. 2010 19:06
Man kan undra var gränsen går. Jag uppfattade att tråden var skapad av Mirage för att ironisera på föräldrar som abdikerat från sin föräldrar roll. Blir minst sagt upprörd på att redaktionen går in och censurerar inläggen. Är syftet att få "ja-sägare", som inte får uttrycka sin uppfattning?? Meningen är väl att hjälpa varandra i att resa. Även om detta innefattar olika typer av flygresor, som att begära hjälp att aktivera sina barn på en flygresa.



Till redaktionen: Hur är sammansättningen hos er? Kanske tid för att rannsaka er. Diskussionen ligger under rubrik: RESPRAT, som nu är censurerad.
Av Kina5
12 feb. 2010 20:10
Hej,

Jag har läst denna fråga från början och tyckte nog spontant när jag läste den att den efterföljande kommentaren från Begesk (?) var ganska fånigt eftersom det var knappast det var det Mirage efterfrågade. Jag har svårt för att man på detta sätt förlöjligar ursprungsfrågan (även om den som gjorde det tyckte det var ett skämt). Eftersom det knappast var det Mirage faktiskt efterfrågade, sedan tycker jag inte att man behöver ta bort och cencurera allt utan istället kanske lägga någon kommentar istället från RG:s sida.
Jag har också svårt att förstå varför man ska göra sig "rolig" på andra, jag själv använder detta forum till att skaffa information och få bra tips om resemål. För det är värda i guld.
Hälsningar, Kina
Av Begesk
13 feb. 2010 15:04
NFORMATION: Mitt inlägg har kopierats och sparats.

Vill redaktionen censurera inlägget, utan att informera mig innan, så kan den åtgärden anses som en kränkning av yttrandefriheten. Skälet till det är, att jag måste ha möjlighet att kunna gå i svaromål på ett inlägg ifrån Kina5. Jag liksom Mirage kan tyckas ha stucket ut hakan, men vi är vuxna och vi vet att allt man säger inte kan anammas av alla. Det är inget att hänga läpp för. ”Har man gått in i leken så får man leken tåla.” och nu kommer en dåres försvarstal. :=)

Kina5 säger:
”Jag har läst denna fråga från början och tyckte nog spontant när jag läste den att den efterföljande kommentaren från Begesk (?) var ganska fånigt eftersom det var knappast det var det Mirage efterfrågade. Jag har svårt för att man på detta sätt förlöjligar ursprungsfrågan (även om den som gjorde det tyckte det var ett skämt).”

Detta inlägg har nu legat ute på nätet sedan 2010-02-12 kl: 20:10, utan åtgärd från redaktionen.

Varför lägga ner tid på detta?

Jo, av den enkla anledningen att redaktionen har förändrat tråden genom att gå in och censurera. På det sättet erhålls ett resultatet av en intermittent tråd som har flera syft fel och därmed blivit kränkande för många av skribenterna och också för mig. En del inlägg hade bara en bekräftelse på att tråden var läst och att man skrattat gott. I detta, fanns ingen hänvisning som pekade åt något håll.

Historik: När jag läste trådskaparens fråga om att hon sökte någon som skulle fördriva tiden med hennes barn så uppfattade jag det först som en roligt skämt. Ungefär som att ”gå ut och ta en promenad på vingen”, som en del kan roa sig med. Och eftersom jag skulle resa samma väg så beskrev jag en möjlig lösning på olika aktiviteter. Så, Kina5, jag svarade på hennes skämtsamma tråd. Efterhand förstod ,även jag, att hon menade allvar. Inte trodde jag att hennes fråga hade den digniteten.

Kina säger vidare:
”Jag har också svårt att förstå varför man ska göra sig "rolig" på andra, jag själv använder detta forum till att skaffa information och få bra tips om resemål”
Som sagt, mitt svar är avlämnat enligt ovan. I övrigt håller jag med. Det finns många trådar som är mycket intressanta. Men det finns också många, där redaktionen borde styra upp trådarna, som redan finns i hundratal. Dessutom så finns det också många andra sajter som är väl så bra som denna. Det är mer en slump, som gör att jag någon gång ägnar den mitt intresse.

Jag tycker att redaktionen skall gå in och kommentera varför man har censurerat tråden. Skälet är att visa att det finns kurage och vilja till förändringar eller åtminstone en förklaring till censuren.

Som det är nu, är åtgärden med att klippa inläggen, kränkande!
Av Bengtar
15 feb. 2010 20:32
Ytterligare en tråd som genom rumphuggning ska försvinna ner i glömskans bekväma skugga.
Jag dristar mig till att klistra in vad Begesk skrev;

Jo, av den enkla anledningen att redaktionen har förändrat tråden genom att gå in och censurera. På det sättet erhålls ett resultatet av en intermittent tråd som har flera syft fel och därmed blivit kränkande för många av skribenterna och också för mig. En del inlägg hade bara en bekräftelse på att tråden var läst och att man skrattat gott. I detta, fanns ingen hänvisning som pekade åt något håll.

Historik: När jag läste trådskaparens fråga om att hon sökte någon som skulle fördriva tiden med hennes barn så uppfattade jag det först som en roligt skämt. Ungefär som att ”gå ut och ta en promenad på vingen”, som en del kan roa sig med. Och eftersom jag skulle resa samma väg så beskrev jag en möjlig lösning på olika aktiviteter. Så, Kina5, jag svarade på hennes skämtsamma tråd. Efterhand förstod ,även jag, att hon menade allvar. Inte trodde jag att hennes fråga hade den digniteten.

Kina säger vidare:
”Jag har också svårt att förstå varför man ska göra sig "rolig" på andra, jag själv använder detta forum till att skaffa information och få bra tips om resemål”
Som sagt, mitt svar är avlämnat enligt ovan. I övrigt håller jag med. Det finns många trådar som är mycket intressanta. Men det finns också många, där redaktionen borde styra upp trådarna, som redan finns i hundratal. Dessutom så finns det också många andra sajter som är väl så bra som denna. Det är mer en slump, som gör att jag någon gång ägnar den mitt intresse.

Jag tycker att redaktionen skall gå in och kommentera varför man har censurerat tråden. Skälet är att visa att det finns kurage och vilja till förändringar eller åtminstone en förklaring till censuren.

Som det är nu, är åtgärden med att klippa inläggen, kränkande!
Stutklistrat.

Den här tråden är helt förstörd av redaktionen.
Ska man som deltagare i en diskussion behöva gå in och kopiera inläggen efterhand för att ha en möjlighet att följa med?
Jag tycker inte det. Redax överreagerar.
Eller har man en annan avsikt?
Vill man att diskussion ska vara nåt slags frågelåda om busstider och stränder initierade av redaktionen själv?

Det skulle bli rena rama knyppelfestivalen a´la Året Runt.
Urtrist.
TANTVARNING på det!

Som det för tillfället ser ut verkar det som om diskussionerna är på väg att helt försvinna ur forum. Forum blir mer och mer en menlös frågelåda proppfull av länkar.
Det kanske vore en bra modell att ha just en frågelåda där medlemmarna kan fråga och tipsa om dittan och dattan, och ha ett diskussionsforum separat.
Ett diskussionsforum värt namnet.
16 feb. 2010 13:44
Hallo redaktionen!! Var blev ni av??

Jag instämmer med Bengtars inlägg.

Sajten är i mycket så bra att det är synd att såga inläggen så att man inte kan få en bild om vad som har sagts.

I all hast, men jag bevakar tråden. Detta är pudelns kärna med hela sajten.
Av Rikarda
16 feb. 2010 15:21
Anledningen att kommentarer blivit borttagna är att de saknar en trevlig och ödmjuk ton, vilket är punkt nummer 1 i våra användarvillkor. I denna står det även att det inte är tillåtet att förolämpa, förlöjliga eller angripa någon annan.
När det gäller censur och kränkning av yttrandefriheten: Reseguidens forum är en så kallad elektronisk anslagstavla. På en sådan gäller de regler som företaget bakom anslagstavlan sätter upp. Elektroniska anslagstavlor regleras inte av Tryckfrihetsförordningen och därför kränks inte någons yttrandefrihet när vi väljer att ta bort inlägg.
Den gängse definitionen av censur är en statlig förhandsgranskning för att hindra information (oftast tidningar, böcker, filmer) från att nå allmänheten. Därför är det fel att kalla borttagande av inlägg på ett forum för censur. Våra användarvillkor handlar i mångt och mycket (japp, jag har sagt det förut) om att ha en vettig och vuxen samtalston. Svårare än så är det inte.

Hälsningar,
Rikard Andreasson, Chefredaktör