Sri lanka tips och resa till Maldiverna

Av Rosie74
15 maj 2016 17:31
Visningar: 3023
Jag och min sambo ska åka till Sri Lanka i december/januari 16-17 och vi tänkte åka över till Maldiverna några dagar. Ska vi boka flyg nu från Sverige från Colombo till Male eller ska vi göra det när vi är på Sri lanka? Vi har bokat flyget från Sverige till Colmbo tur och retur.
Sen undrar vi vad som är det vi bör göra på Sti lanka och andra tips på, ja allt.
Tacksam för alla tips vi kan få.
Av Desires
15 maj 2016 19:27
Har ej själv varit på Sri Lanka - ännu - men en som varit där många ggr har skrivit ett inlägg på min reseblogg om Sri Lanka, du hittar det inlägget här! //www.desires.se/#post162
När vi var på väg dit (som ej blev av den gången dessvärre) hade jag även kollat på att vi skulle stanna några dagar på Maldiverna, jag tyckte då att det verkade bäst att avsluta med Maldiverna, och att boka den kombinationen direkt.
15 maj 2016 19:53
Jag var 2 veckor på Sri Lanka i februari i år.
Vi gillade verkligen detta land. Människorna, naturen mm.
Vi valde att tillbringa 6 nätter i Hill Country bland teplantagen och en dramatisk natur med mycket vandringsmöjligheter. Det var den bästa delen av vår resa.

Jag har skrivit om vår resa på min reseblogg. Här hittar du alla inlägg om Sri Lanka med massor av tips och foton:
http://4000mil.se/index.php/category/asien/srilanka/
Av My53
19 maj 2016 19:30
Hej! Vi åkte från Colombo till Male med srilankanair som var lite dyrare och vi bokade hemifrån. Detta för att vi skulle åka med Sri Lankan hem från Colombo och göra det i ett svep(Male-Colombo-Paris-Gbg)Tänkte att det skulle bli lättare då att checka in allt bagage hela vägen och om det skulle bli ngr förseningar skulle de vara mer benägna att hjälpa till. Annars fanns det billigare flyg med småbolag. Om ni reser till Sri Lankan med Turkish airways så kan ni göra stop-over på Male på vägen hem. Vilka tips ni vill ha beror ju så mycket på vad ni är intresserade av,bad,vandring,kultur,djur....det är i vilket fall som helst en fantastisk ö som har så mycket att se.
19 maj 2016 22:05
På den tiden vi var på Sri Lanka och Maldiverna, så fanns det kombinationsresa. VI var då 2 v på Sri Lanka och 2 v på Maldiverna på Meeru http://www.meeru.com/. På vägen hem var vi ytterligare en natt i Colombo. Vi hyrde chaufför på Sri Lanka som ordnade hela resan och allt var toppen. Om du letar på här på Sri Lanka så finns massa tips och även på Gunillads reseblogg. PÅ Maldiverna var det ren semester med sol och bad. Riktig semester!
Mvh
Av Rosie74
30 okt. 2016 11:19
Wow, tusen tack för en fin och informationsrik läsning.
Citerat från Gunillad:
Jag var 2 veckor på Sri Lanka i februari i år.
Vi gillade verkligen detta land. Människorna, naturen mm.
Vi valde att tillbringa 6 nätter i Hill Country bland teplantagen och en dramatisk natur med mycket vandringsmöjligheter. Det var den bästa delen av vår resa.

Jag har skrivit om vår resa på min reseblogg. Här hittar du alla inlägg om Sri Lanka med massor av tips och foton:
http://4000mil.se/index.php/category/asien/srilanka/
Av Mlin_b
9 nov. 2016 17:54
Jag var i sri lanka i en månad och tycker också om hill contry så coolt! Tyckte hikkaduwa och mirissa var mysigaste stränderna. Gillade Kandy och Ella bäst längre upp. Vi åkte tåg vissa delar och hade chafför vissa. Chafför hittar ni överallt inget att oroa sig för. Jag gillade det man får som en egen guid på samma gång. Människor är trevliga och hjälpsamma. Det är otroliga naturupplevelser. Ta er ut på äventyr!! Fråga om du undrar något! Ta med myggmedel!