Sommar 2008

Av Harryr
12 okt. 2007 15:13
Visningar: 918
Efter tre bilsemestrar till Kroatien och bott på följande orter Rovinj ,Rabac ,Opatija ,Pag,Fazana och Murter .Våra favoriter är Pag samt Rovinj o Rabac.

Funderar vi nu på att åka längre söderut tex Brac o Primosten !

Undrar nu om prisläget på Brac o Primosten kontra Istrien ?
Bör man boka färja till Brac ?
Rekomendera gärna annan ort och boende norr om Makarska .
12 okt. 2007 20:19
Vet bara att Dubrovnik är dyrt.
Tror att du blir nöjd oavsett vilken ort du väljer.
Fick sms igår från en vän i Rabac att orten utsetts till Adriakustens renaste ort 2007! De har en tävling inom landet där de utser en ort varje år som den mest städade!
Av Annans
12 okt. 2007 20:30
Åk söderut ut på Peljesac halvön, det är den lilla tarm som sticker ut före Dubrovnik. Fantastiska små byar, inget rajtan tajtan alls, bara lugn och ro och rent vatten. Min favorit by är Trstenik men det finns andra små byar runt omkring.
Prismässigt vet jag inte, eftersom jag har inte nåt annat att jämföra med. Bilder finns på min sida.
Av Zoca-
13 okt. 2007 10:26
Hej!
Primosten och Brac är bra val och pris läge är något lägre i Primosten men däremot på ön Brac kan de vara lite högre för att öarna är alltid lite dyrarare än på fast landet..Makarska rivijeran är bra allternativ och billigaste och för mig vackraste i kombination av Biokovo berget,fina stränder och blått hav..Baska voda ,Brela ,Podgora ,Makarska är jätte fina platser...Svårt rekommandera men om man är med bil då öppnas möjligheter att se mycket som Kroatien har solklart att erbjuda....mvh "zoca"
15 okt. 2007 11:54
Jag har blivit sugen på Hwar... som visst skall vara fantastiskt fint... har sett massor av privatbilder därifrån och dit skall jag... :-) Har varit mycket i Split, Dubrovnik, Rovinji, Mlini och Zagreb förut. Gillar ju ställen där det luktar gott i luften... också... det gjorde det inte i Rovinji...
Stefan
Av Harryr
14 nov. 2007 09:56
Hej o tack för tipsen !

Efter att ha spenderat fler timmar framför datorn o kollat boende samt orter så står jag nu och väljer mellan Supetar o Baska Voda ,
Känns som ett litet lyxproblem då båda orterna verkar helt ok . Supetar har såvitt jag sett billigare boende än Baska voda .?Men är kanske dyrare som ort ? Baden verkar vara bra på båda orterna . Vet någon något mer ? Är fortfarande öppen för fler tips samt råd om södra Kroatien . Var på Pag i sommras och tyckte det var kanon både priser o staden .
Av Zoca-
15 nov. 2007 00:03
Hej Harryr!
Skulle jag välja mellan Baska voda och Supetar då skulle vara Baska voda ..Baska voda ligger vid kusten och är jätte fin ställe ok det är Supatar också men det ger mer möjligheter att se mer om man är i Baska voda än på ön Brac och man kan alltid åka till Supeter som en dags utflykt kanske?kust sträcka mellan Brela ,Baska voda och Basko polje är vackert och fin strand promenad ..Ok det är lite närmare att åka till Supetar det är bara ta färjan från split coh cca1 time man är frame och till baska voda 1-1,5 time med buss.Hoppas att det hjälpte lite mvh Zoca