Söker smidig och "bra" vägkarta/vägatlas över kalifornien

Av Lazybow
22 apr. 2013 17:14
Visningar: 2474
Hejsan

Som rubriken lyder är jag som sagt på jakt efter en bra vägkarta/vägatlas över Kalifornien.

Behövs det flera olika kartor om man vill få med ex. både SF och LV?

Vill helst köpa den innan avresa så jag kan bekanta mig med formatet och märka ut det som jag tycker är väsentligt. Men om någon rekommenderar en bra karta som bara finns att köpa när man kommer fram så uppskattas även detta :)

Tack på förhand
//Linus
Av Asok
23 apr. 2013 12:03
Kolla på brittiska Amazon. Där brukar jag köpa guideböcker o vägkartor
23 apr. 2013 12:21
Citerat från lazybow:
Hejsan

Som rubriken lyder är jag som sagt på jakt efter en bra vägkarta/vägatlas över Kalifornien.

Behövs det flera olika kartor om man vill få med ex. både SF och LV?

Vill helst köpa den innan avresa så jag kan bekanta mig med formatet och märka ut det som jag tycker är väsentligt. Men om någon rekommenderar en bra karta som bara finns att köpa när man kommer fram så uppskattas även detta :)

Tack på förhand
//Linus
Hur ska ni använda kartan? Behövs detaljerad karta över varenda liten väg eller ska ni hitta till sevärdheter och liknande?

Vi köper alltid någon av de plastade kartorna typ, Streetwise eller Flexi Map till våra resor, funkar bra både att ha i fickan på promenaden och för att hitta på allt utom kanske de minsta vägarna. De täcker dock inte allt utan man får köpa en per stad och en Kalifornienkarta.

Vill man ha en riktig kartbok så blir det nog betydligt billigare att köpa på plats, utbudet är större och man kan ju titta innan man bestämmer sig. Rand McNally ger ut många kartor som är okej.