SINGAPORE CHANGI AIRPORT

Av Mythai
10 okt. 2016 17:20
Visningar: 1464
Någon som har en aning om hur stor Singapores flygplats är i jämförelse med tex Bangkoks?

Landar i Singapore kl 07.30 och min fråga är om jag hinner med Flyget till Malaysia kl 10.45 ? det är nämligen det enda direktflyget som går, då resten tar mellan 5-10h.... suck. Borde jag boka ett senare flyg eller tror ni det går ?

Tacksam för alla svar =) aldrig flygit från Singapore tidigare.
Av Sierra
10 okt. 2016 21:47
För att kunna svara på din fråga:
Vilket flygbolag anländer du till Singapore med och vilket skall du fortsätta med?
Av Hawaii
10 okt. 2016 22:09
Ja, utan ytterligare uppgifter blir det ju knepigt att ge ett svar och en annan kritisk "detalj" - har du 2 separata bokningar eller är detta en och samma bokning? (I vilket fall du måste checka in igen). Singapore Changi har tre terminaler, men de ligger ganska nära varandra. Dessutom har Singapore en mycket snabb och effektiv "Customs & Immigration".
Av Mythai
10 okt. 2016 23:22
Jag flyger med Singapore airlines till Singapore. Men till Malaysia är det asian air tror jag det heter, verkar vara det enda som går där emellan. Så ja jag behöver hämta ut väskan och checka in på nytt igen...
Av Hawaii
11 okt. 2016 00:02
Du menar säkert AirAsia, som använder Terminal 1. Singapore Airlines använder Terminal 2 och 3 vilket betyder att du måste byta terminal. Men om inkommande flyg ankommer i tid bör det inte vara något problem med det. Du kan checka in på AirAsia 14 dagar innan flygningen, men du måste ju i alla fall lämna in ditt baggage hos AirAsia i Singapore.
Av Sierra
11 okt. 2016 15:32
Mellan terminalerna går Changi Airport Skytrain fram och tillbaka mellan 05:00 - 02:30. Gratis naturligtvis.
Av Mythai
11 okt. 2016 15:44
Tack snälla för era svar.
Men då tycker ni att jag kan ta en chansning att komma med flyget 10.45 till Singapore då? eller är det dumt?
Så kluven.
Av Sierra
11 okt. 2016 16:19
Om din inkommande Singapore Airlines flight är i tid skall det inte vara något problem tycker jag.