Sharjah, Förenade Arabemirat

Av Harni
5 okt. 2007 11:41
Visningar: 2805
Mellanlandar på Sharjah, Förenade Arabemirat på resan till Thailand. NGn som känner till taxfree på denna flygplats tillgång och priser. (elekronik)
5 okt. 2007 17:09
Jag har landat där några ggr och där finns massor av shopping av det mesta.
Här kan du läsa lite: http://www.shj-airport.gov.ae/
Minns inga priser direkt men jag har nog köpt en klocka där mins jag, finns otroligt fina sådana.
Mvh Eva
Av Mialind
10 nov. 2007 17:01
Tjoho...
Var i Dubai (förenade arabemiraten) för mellanlandning när vi åkte till Phuket m Fritidsresor 2003, hm... jag minns att jag kollade på mobiltelefoner och kamera men tyckte att det var för dyrt att köpa det där, typ 1/4 del billigare än hemma... jaa, inga garantier el försäkringar så det var inte värt det... Guldet tyckte jag inte heller va så billigt men sen såg jag att det var 24 karat så då var det väl lite andra bullar men det hade ändå låg prioritet...
Det var väl de sakerna jag kollade på under den timman vi var där :)
Ha en trevlig resa... själv åker vi i Januari... yippieee
Lev väl // Mi@
Av Sierra
10 nov. 2007 19:14
Priserna på taxfree i Emiraten är inget att sträva efter. I dag skiljer det inte mycket, om över huvud taget någonting, mot vad du får betala i Sverige. För 10 år sedan var det lönsamt men inte längre. Det handlar i bästa fall om någon hundralapp. Jag har varit i Emiraten några gånger och jobbat (senast i februari i år), och tror att jag har någorlunda koll på priserna både på taxfree och i butiker. Tänk på att, om du skulle behöva, får svårare att reklamera varan om du köper den utomlands .