Rundresa på Sri Lanka

8 juli 2016 10:06
Visningar: 123
Hej! Jag är väldigt sugen på Sri Lanka i vinter, 2-3 veckor, men är ganska ensam om att kunna/vilja åka dit i min bekantskapskrets. Syftet med resan är att upptäcka landet och vad det har att erbjuda, men även ha kul och träffa nya människor. Hör gärna av dig om du går i samma tankar =)

Tar gärna emot tips ang vad jag inte får missa när jag åker dit också.
9 juli 2016 03:15
Hejsan Lina! Jag går helt klart i planer på att åka till Sri Lanka då jag är därifrån ursprungligen. Har varit där en gång men det var många år sedan nu. Även Thailand lockar visserligen och där var jag för ett antal år sedan och det finne i planen att hinna med det inom några år.

Tyvärr har de flesta av mina vänner börjat stadga sig med familj osv så det är svårt att hitta resesällskap för en tid av 2-3 veckor.

Har du någon koppling till landet Sri Lanka eller är helt enkelt bara nyfiken på att upptäcka det? :)
10 juli 2016 09:07
Spännande! Thailand har jag varit på fyra år i rad nu, så känner att jag vill se något annat. Jag har ingen koppling till Sri Lanka utan har bara hört så bra om det. Reste du runt sist du var där?
10 juli 2016 14:00
Reste runt det gjorde vi allt även fast jag inte minns alla ställen vi var på, det var några år sedan. Nationalparken Yala t.ex är verkligen värt ett besök! Ligger ganska långt från huvudstaden och tar lite tid om man tänkt åka bil/minibuss dock. Men det var helt klart värt tiden tyckte jag iallafall :)

Sen finns det ju mycket andra utflyktsmål också och så länge man gillar naturen så går det ingen nöd på en. Nu får man nog åka runt som man vill i landet också. När vi var där så rekommenderades man att inte vara i vissa delar då det krigades för fullt. Har en vän som var i Negombo härom året och det är ett riktigt semesterparadis om det är vad man är ute efter :)

Haha, förstår om du inte vill till Thailand om du varit där så många gånger. Sri Lanka håller väl liknande klass i det mesta med härliga stränder osv, men inte lika sönderturistat än vilket är bra! Ha en finfin söndag :)
18 juli 2016 10:56
Hej! Jag har en redan bokad resa 26 september - 17 oktober. Jag skulle ha åkt med min kompis men hon kan tyvärr inte åka längre. Så jag letar efter någon som vill ta över hennes biljett. Jag hade tidigare ingen mer plan än att surfa i landet men känner nu att jag gärna vill se hur det ser ut och kanske hälsa på mitt fadderbarn som bor i norra sri lanka!
11 aug. 2016 14:55
Hej! Jag har också tänkt att åka till Sri Lanka i höst, typ i september. Jag har varit där två gånger tidigare och tänker mig vara där i några veckor eller månader, har inget direkt bestämt ännu. Jag kommer plugga på distans därifrån så jag tänker mig en rätt lugn tillvaro, men vill även åka runt lite :) Vad tror du om att ta sällskap Eelinjjohansson? :)
20 aug. 2016 21:50
Hej! Jag åker själv till Sri Lanka i början av Januari och hade vart kul ifall någon hade velat följa med eller om man kan mötas upp någonstans! :) hör av dig om det låter intressant :)
Mvh, Madde!
Av Elina95
26 okt. 2016 14:42
Hej! Jag åker till Sri Lanka i februari och stannar i cirka 5 veckor. Vore kul om man kunde mötas upp :) Skriv gärna till mig här eller på Facebook: Elina Amby :)
4 nov. 2016 07:45
Hej!
Jag kommer vara i Sri Lanka mellan 3-23 dec. Har varit där ett par gånger tidigare och tycker verkligen om landet :) Jag kommer nog hänga mest på sydkusten men är öppen för andra förslag också! Hör av dig om du vill mötas upp! :)