Roadtrip Kalifornien i sommar - tips emottages tacksamt!

Av Linnar
28 mars 2012 21:26
Visningar: 8699
Jag och min man ska åka på roadtrip till Kalifornien i sommar! Vi har tänkt att vara borta 3-4 veckor och vill åtminstone hinna med LA, SF, LV och Grand Canyon. Lite sevärdheter och lite sol & bad på det så är vi nöjda!

Undrar om någon kan ge lite tips & råd gällande följande..

1) Vilket är bäst: att boka genom en researrangör som fixar med flyg, hyrbil, hotell och så vidare vs. att boka allting själv? Researrangören har kommit med en offert på 24000:-/pers för 20 dagar. Prisvärt?

2) Flyg och hyrbil verkar smidigt att hitta och boka hemifrån. Men hur är det med hotell? Hur har ni andra gjort? Bokat hemifrån eller rest på vinst och förlust och letat boende när man väl är framme?

3) Tips på hotell i LA, SF, LV!

4) Ungefär hur många dagar behöver man på varje ställe?

5) Hur upplever man bäst Grand Canyon? Räcker det med en dag?

6) Är Death Valley sevärt?

TUSEN TACK för alla tips & råd!
Av Erc
28 mars 2012 22:22
Citerat från linnar:
Jag och min man ska åka på roadtrip till Kalifornien i sommar! Vi har tänkt att vara borta 3-4 veckor och vill åtminstone hinna med LA, SF, LV och Grand Canyon. Lite sevärdheter och lite sol & bad på det så är vi nöjda!

Undrar om någon kan ge lite tips & råd gällande följande..

1) Vilket är bäst: att boka genom en researrangör som fixar med flyg, hyrbil, hotell och så vidare vs. att boka allting själv? Researrangören har kommit med en offert på 24000:-/pers för 20 dagar. Prisvärt?

2) Flyg och hyrbil verkar smidigt att hitta och boka hemifrån. Men hur är det med hotell? Hur har ni andra gjort? Bokat hemifrån eller rest på vinst och förlust och letat boende när man väl är framme?

3) Tips på hotell i LA, SF, LV!

4) Ungefär hur många dagar behöver man på varje ställe?

5) Hur upplever man bäst Grand Canyon? Räcker det med en dag?

6) Är Death Valley sevärt?

TUSEN TACK för alla tips & råd!
Först är det värt att repetera: Sök på forumet, och du lär hitta kilometervis med bra tips kring roadtripresande i Kalifornien med omnejd.

1. Vad som är bäst är som vanligt relativt och individuellt. Vet inte hur många ni är i resesällskapet, men tar mig friheten att gissa på två. Räknar man baklänges från de 24000 och tar bort flygbiljetten på ca 7000, hyrbil för 2000 blir det kvar 15000 till 20 hotellnätter, dvs 1500/rum/natt. För det ska det vara riktigt bra hotellrum. Min personliga uppfattning - aldrig, aldrig anlita en resebyrå.

2. Återigen - ytterst individuellt. Jag brukar själv boka första och sista natten hemifrån. Om något specifik ställe ska besökas en viss tid har dessa boenden också bokats hemifrån. På roadtrip har jag oftast bokat morgondagens övernattning från dagens hotell/motell. Har med bärbar dator och WiFi är mycket tillgängligt. Har även skippat bokningar helt men lärt mig att det blir dyrare och föga givande - att irra runt på jakt efter prisvärda hotell framåt senkvällen är inte speciellt skoj.

3. LA: The Georgian, Santa Monica och Queen Many, Long Beach. SF: Orchard Hotel. LV: Luxor

4. Helt omöjligt att rekommendera. Jag gillar högt tempo och ogillar att stanna för länge på samma ställe. Återvänder hellre vid fler tillfällen.

5. Jag har aldrig spenderat mer än några timmar på slutdestinationerna i Grand Canyon-området. Kika på en karta och det blir uppenbart att det är ett MYCKET stort område. Många här, inklusive mig själv, förespråkar det som kallas North Rim - mer svårtillgängligt och mindre välbesökt jämfört med motsatsen South Rim.

6. Ja. Absolut! Kör upp till Dantes View. Är du gammal Star Wars-fanatiker blir upplevelsen snudd på religiös. Gillar du en spännande utsikt blir det ändå helt okej. Seriöst: Åk inte i Death Valley utan mycket dricksvatten. Håll er till vägnätet. Området heter inte Life Valley... :)

Man gör bara sin första roadtrip i sydvästra USA en gång. Men man gör aldrig den sista. Det går att återvända hur många gånger som helst!

Bonustips: Låt inte SF blir den nordligaste punkten på resan. Med 20 dagar har ni tid för Redwoodskogarna, vindistrikten, vulkanområdena och Lake Tahoe.
Av Annl
1 apr. 2012 08:18
Hej

Kan bara instämma med Erc att man skall boka själv - du sparar mängder med pengar.

Vi bokar alltid allt boende i förväg hemifrån - tänk på hur lång tid det tar att hitta ett trevligt boende - den tiden vill man ju inte spilla bort när man är på plats tycker jag i alla fall.

Att åka till GC över en dag rekommenderas inte - då missar ni soluppgången och dito nedgång. Vi hade två nätter på norra rimmen och det tyckte vi var för lite, sett så här i efterhand. Norra rimmen är magiskt och det kan verkligen rekommenderas att åka dit.

Och kan bara instämma med Erc att man inte bör missa redwood-skogen och vindstrikten om man har möjlighet och tid när man kommer till SF.

Försök att vara borta fyra veckor om ni har möjlighet är mitt tips också.
2 apr. 2012 21:26
Gjorde resan i oktober

jag kan inte nog understryka:
BOKA SJÄLV

2 Vi bokade alla hotel hemifrån mer för att det var vår första roadtrip (def inte den sista).. det var både "hål i väggen till rena lyxhotellen.. i dom flesta fallen gick vi in på hotellens hemsidor för den bästa dealen..
i efterhand KAN man boka på plats.. men det var rätt bekvämt

3..I LA bodde vi på doubletree by hilton i commerce.. helt OK
I las vegas bodde vi på riviera hotel.. 3 nätter i dubbelrum för 680 spänn :)

vi körde tre dagar på varje ställe.. resan gick landa i SF köra highway one ner till monterey.. övernatta.. sen ner till LA... sen till LV och genom death valley.. upp till yosemite national park sen tillbaka till SF där vi stannade en vecka innan hemfart

4 vi körde över dagen från LV till GC.. räckte bra för oss.. vi körde längs kanten och stannade på en 8-10 ställen.. underbart!

5 ja.. konstigaste stället jag varit på.. aldrig upplevt sån hetta

ÅÅÅÅÅKKKKK :)
Av Linnar
4 apr. 2012 20:38
Tack för fina tips!

Vi har pratat om att åka till vindistrikten och redwoodskogarna. Kan man utgå från SF och göra dagsturer till dessa områden??
Av Erc
5 apr. 2012 19:17
Citerat från linnar:
Tack för fina tips!

Vi har pratat om att åka till vindistrikten och redwoodskogarna. Kan man utgå från SF och göra dagsturer till dessa områden??
Absolut! Napa, Sonoma och Calistoga ligger ungefär en timme från SF. Redwoodskogarna är en bit längre bort och en tidig morgon krävs för att det ska bli en dagstripp.

Kan verkligen rekommendera maps.google.com där det är lätt att skapa sig en uppfattning om avstånden.
Av Annl
6 apr. 2012 16:26
Inga problem att åka över dagen till Napa och Sonoma men kan tycka att det kanske är lite synd med tanke på hur många fina ställen det finns och då blir det ju inte aktuellt att prova vin för föraren.

Vi hittade en häftig redwwodskog inte alls långt från SF som låg åt Sausolito-hållet (någon nationalpark som jag tappat namnet på men det bör inte vara svårt att googla på). Urfräckt men då missar man förstås det stora trädet som man kan köra igenom med bil...
Citerat från linnar:
Tack för fina tips!

Vi har pratat om att åka till vindistrikten och redwoodskogarna. Kan man utgå från SF och göra dagsturer till dessa områden??
Av Mariat
10 apr. 2012 21:30
Vi gjorde denna resa i augusti 2011 och den kan varmt rekomenderas!
1) Boka själv! Så mycket mer frihet och så mycket mindre pengar!


2) I normala fall är vi "vi tar det som det kommer" människor, men denna gång bokade vi allt hemifrån. Vi fick mycket bättre priser (många gånger 1/4 av utannonserat pris i receptionen), kunde skanna av utbudet hemifrån och kunde knappa in adressen i GPS:en och åka direkt till hotellet vid ankomst. Detta sparade massor av tid som istället kunde användas till att uppleva västkusten!

3) I LA bodde vi på Shangri La i Santa monica, kan rekomenderas! Bodde även på något motell i hollywood, simpelt men billigt, finns massor, kolla här eller hotels.com
I LV bodde vi på Trumph international. Fantastiskt! Men kolla själv, utbudet är enormt och ibland kan man få fantastiska lyxsviter för löjligt små summor. Detta kan variera stort.

4) Vi var borta 4 veckor och besökte följande.
SF 3 dagar
Monterey 1 natt
Santa Barbara 1 natt
Santa monica 2 nätter
Hollywood 2 nätter
Palm Springs 1 natt
Sedona 1 natt
Grand canyon 3 nätter
Page 1 natt (vidare till Antelope, Zion och Bryce på väg till LV)
LV 3 nätter
Yosemite 3 nätter
Lake tahoe 2 nätter
Napa 2 nätter
SF 2 nätter

...tror inte jag glömde något...

5) En heldag är tillräckligt. Och så kan du utnyttja soluppgång och solnedgång vid ankomst/avresa. Se till att ta er tid att gå ner i canyonen...det är en helt annan upplevelse än utsiktsplattformarna.

6) Death valley är coolt men absolut inte i toppen av alla områdets sevärdheter. Vi hade lagt rutten mellan LV och Yosemite så att vi naturligt körde igenom.

Övriga tips: köp en "refurbished" GPS på wallmart eller liknande... vi köpte en som var helt perfekt för 350 kr. Att hyra i en månad skulle kostat ca 1500! Vi beställde vår på nätet innan och så kunde man hämta ut den i butik!

Redwood träd finns i Yosemite men även norr om SF. Finns ingen anledning att göra dagsutflykter om ni har en hyrbil, trevligare att stanna till på vägen och komma vidare till ett nytt stätte.

Hör av dig om du vill ha mer specifika tips eller kolla på bilder från resan på min sida! Trevlig resa!
Av Annl
11 apr. 2012 14:12
Som jag sagt tidigare så håller jag inte med om att det räcker med en heldag i GC - enligt min uppfattning bli det på tok för stressigt och man är ju ändå på semester. Ska ni hinna med både soluppgång och solnedgång lär ni bli rejält trötta.
Citerat från mariat:

Vi gjorde denna resa i augusti 2011 och den kan varmt rekomenderas!
1) Boka själv! Så mycket mer frihet och så mycket mindre pengar!


2) I normala fall är vi "vi tar det som det kommer" människor, men denna gång bokade vi allt hemifrån. Vi fick mycket bättre priser (många gånger 1/4 av utannonserat pris i receptionen), kunde skanna av utbudet hemifrån och kunde knappa in adressen i GPS:en och åka direkt till hotellet vid ankomst. Detta sparade massor av tid som istället kunde användas till att uppleva västkusten!

3) I LA bodde vi på Shangri La i Santa monica, kan rekomenderas! Bodde även på något motell i hollywood, simpelt men billigt, finns massor, kolla här eller hotels.com
I LV bodde vi på Trumph international. Fantastiskt! Men kolla själv, utbudet är enormt och ibland kan man få fantastiska lyxsviter för löjligt små summor. Detta kan variera stort.

4) Vi var borta 4 veckor och besökte följande.
SF 3 dagar
Monterey 1 natt
Santa Barbara 1 natt
Santa monica 2 nätter
Hollywood 2 nätter
Palm Springs 1 natt
Sedona 1 natt
Grand canyon 3 nätter
Page 1 natt (vidare till Antelope, Zion och Bryce på väg till LV)
LV 3 nätter
Yosemite 3 nätter
Lake tahoe 2 nätter
Napa 2 nätter
SF 2 nätter

...tror inte jag glömde något...

5) En heldag är tillräckligt. Och så kan du utnyttja soluppgång och solnedgång vid ankomst/avresa. Se till att ta er tid att gå ner i canyonen...det är en helt annan upplevelse än utsiktsplattformarna.

6) Death valley är coolt men absolut inte i toppen av alla områdets sevärdheter. Vi hade lagt rutten mellan LV och Yosemite så att vi naturligt körde igenom.

Övriga tips: köp en "refurbished" GPS på wallmart eller liknande... vi köpte en som var helt perfekt för 350 kr. Att hyra i en månad skulle kostat ca 1500! Vi beställde vår på nätet innan och så kunde man hämta ut den i butik!

Redwood träd finns i Yosemite men även norr om SF. Finns ingen anledning att göra dagsutflykter om ni har en hyrbil, trevligare att stanna till på vägen och komma vidare till ett nytt stätte.

Hör av dig om du vill ha mer specifika tips eller kolla på bilder från resan på min sida! Trevlig resa!
Av Elena39
11 apr. 2012 22:28
Hotels.com är en bra sajt för att hitta prisvärda hotell....24000 per person, låter dyrt, bokar ni själva online, kan det bli billigare per person, själv har vi bott på Cecil Hotel i Downtown, som var mest prisvärt för 3 år sen ialla fall, eller Half Moon Hostel, som har hyfsat fräscha rum med bra priser, googla på nätet, eller gå in hotels.com...
11 apr. 2012 23:41
Hej!

Kul att se andra i planerna :) Vi är en familj med två barn som ska köra runt där i juni/juli. Vi ska vara iväg i 3 veckor och har bokat allt själva. så här ser vår resa ut:
flyg till San Francisco
4 nätter i San Francisco på Hotel Stratford vid Union Square (hämta hyrbilen sista dagen)
Köra längs highway 1
1 natt i Cambria
7 nätter i Manhattan beach Los Angeles- Hyatt Summerfield
4 nätter i San Diegon (ej klart än men lutar år ett Best Western vid Shelter island)
Köra upp igen och på route 66
1 natt i Kingman, Arizona (hotell ej klart)
Köra till West Grand Canyon (en dagstripp till Skywalk)
4 nätter i Las Vegas på The Cosmopolitan
Flyga hem från Vegas

Vi har som sagt bokat allt själv, flyg, hotell och hyrbil blir 50 000 för två vuxna och två barn (12 och 10 år)
Jag har lusläst allt och kollat igenom allt och det är bäst att boka själv.
Ser fram emot resan och hoppas att ni har en härlig resa själv :))
Av Tgnils
16 apr. 2012 14:10
Hej Linnar, Vi har just kommit hem från en dylik resa på 3 veckor, fast vi åkte i husbil. Bokade allt via resebyrå, bekvämt, men kanske inte mest priseffektivt. Stämmer in i de flesta tips du redan fått, men vill tillägga våra synpunkter:

Räkna med att det "tar tid" på varje ställe. GC gjorde vi på en dag, men räkna med övernattning där eller i närheten. Vill starkt rekommendera Death Valley, men fundera två ggr om ni åker dit under varmaste perioden. T ex husbilsuthyrarna tillåter ej att man kör i DV under juni-sept.
På väg från DV kan man gärna besöka Sequoia National Park, lika sevärt som Redwood-skogarna och Yosemite om man är ute efter vyer och naturupplevelser. Ska man på hike och dyl är nog Yosemite oundvikligt.
Om ni åker US Highway 1, vill vi rekommendera att besöka Hearst Castle och Carmel.
Alla "turist-stråk" typ Fisherman´s Wharf är mycket "krims-krams" och ung samma utbud överallt.
I LA bodde vi i Long Beach, det var ett trevligt område. Besöka Hollywood och rundtur i Beverly Hills rekommenderas också.
Kolla gärna hemsidorna för resp ort ni besöker, det pågår alltid något intressant.

Vi har en GPS (ett "måste") till salu för 500:- + frakt, som köptes i september 2011. Modell Garmin Nuvi 1300.
Alla delar är inkl och inköpskvitto finns. Kontakta (Logga in för att se e-postadress)
Av Annl
16 apr. 2012 18:58
Expedia är en bra hotellsajt då det gäller USA - de har mycket och ofta prisvärt boende så det är ett bra tips att kolla där.
Citerat från elena39:
Hotels.com är en bra sajt för att hitta prisvärda hotell....24000 per person, låter dyrt, bokar ni själva online, kan det bli billigare per person, själv har vi bott på Cecil Hotel i Downtown, som var mest prisvärt för 3 år sen ialla fall, eller Half Moon Hostel, som har hyfsat fräscha rum med bra priser, googla på nätet, eller gå in hotels.com...
Av Linnar
4 maj 2012 13:40
Återigen stort tack för alla tips! Nu är flyget bokat, så vi har kommit en liten bit på vägen åtminstone...

Planen är att köra SF-LA-SD-GC-LV-SF. Rutten mellan SF och SD känns okej och hyfsat överskådlig. Däremot känner jag att svårigheterna börjar efter SD...
För det första: Vi hade först tänkt köra till LV sen GV och sen tillbaks till LV och vidare upp igenom Death Valley och nationalparker upp till SF. När vi har kollat kartor verkar det dock bli lite fram-och-tillbaka att först köra till LV sen GC och sen LV igen. Kan man i stället köra SD till GC och sen LV?

Hur ska man tänka med övernattningar i området mellan LV och SF? (Tänker framför allt på tillbakavägen till SF då vi har tänkt att köra mer inåt landet) Kan man övernatta i Death Valley exempelvis? Ungefär hur många dagar kan man tänkas behöva för att köra från LV tillbaka upp till SF, om man vill se typ Death Valley och Yosemite?? Vägen inåt landet känns ofantligt mycket svårare än kustvägen mellan SF och SD...

En fråga till.. Om man vill ha någon/några dagar med bara sol, bad och slapp.. Vart får man det bäst då??

Tack igen!
Av Mariat
4 maj 2012 14:30
Sol och bad = Santa Monica! Detta är även en bra bas för Los Angeles och definitivt dess trevligaste delar! Vi hade två nätter i Santa monica (hade rekomenderat 3 för att njuta av sol och bad) och 2 i Hollywood. Några dagar vid poolen i Las Vegas funkar ju också.

LV-SF hade jag rekomenderat en natt utanför Death Valley (finns hotel i Furnace creek inne i parken...varmt...rekomenderar hellre panamint springs, hotellen är få så boka i förväg!), ett par nätter i Yosemite och sen kan man ta ett par nätter vid Lake Tahoe eller köra direkt til Napa och en natt där och sen vidare till SF.

Skaffa en bra vägkarta. Även om ni planerar att köra med GPS är det bra att ha en karta till planeringen för att se var man kan köra. Tänk tex på att om du efter Death Valley kör till Kings Canyon är där ingen väg som leder in till Yosemite förrän långt mycket längre norrut. Se till att köra in i Yosemite via Tioga passet, helt fantastiskt vackert!

Vi körde LA-Palm Springs-Sedona-Grand Canyon och det verkar som om du slösar mycket biltid på samma sträcka om du kör LV-GC-LV. Var aldrig i San Diego men med min vägkarta framför mig skulle jag nog tipsa om att åka SD-Phoenix-Sedona-GC. En övernattning i Phoenix på vägen borde räcka. Kör inom Red rocks state park vid Sedona på vägen. Vi använde oss av viamichelin.com för att kolla avstånd och körtid...perfekt till planeringen och så slipper man trista överraskningar om en sträcka som tar mycket längre tid än man tänkt...

Trevlig resa!
4 maj 2012 14:59
Citerat från linnar:
Återigen stort tack för alla tips! Nu är flyget bokat, så vi har kommit en liten bit på vägen åtminstone...

Planen är att köra SF-LA-SD-GC-LV-SF. Rutten mellan SF och SD känns okej och hyfsat överskådlig. Däremot känner jag att svårigheterna börjar efter SD...
För det första: Vi hade först tänkt köra till LV sen GV och sen tillbaks till LV och vidare upp igenom Death Valley och nationalparker upp till SF. När vi har kollat kartor verkar det dock bli lite fram-och-tillbaka att först köra till LV sen GC och sen LV igen. Kan man i stället köra SD till GC och sen LV?

Hur ska man tänka med övernattningar i området mellan LV och SF? (Tänker framför allt på tillbakavägen till SF då vi har tänkt att köra mer inåt landet) Kan man övernatta i Death Valley exempelvis? Ungefär hur många dagar kan man tänkas behöva för att köra från LV tillbaka upp till SF, om man vill se typ Death Valley och Yosemite?? Vägen inåt landet känns ofantligt mycket svårare än kustvägen mellan SF och SD...

En fråga till.. Om man vill ha någon/några dagar med bara sol, bad och slapp.. Vart får man det bäst då??

Tack igen!
Ni kan med fördel köra till GC först, vi övernattade i Williams strax söder om South Rim. Rör då till South Rim tidigt på morgonen. Ska ni till West Rim så ska ni så klart övernatta närmre där. North Rim ligger mer bortom LV. och där var vi inte men andra här har garanterat koll om ni tänkt er dit. I Williams låg ganska många hotell och vi bodde billigt på Comfort Inn Near Grand Canyon, väldigt prisvärt.

Mellan LV och SF tog vi två nätter i Mammoth Lakes, underbar natur och en trevlig liten stad. Vi bodde billigt på Trevloge, lite slitet men bland den trevligaste personal vi stött på på något hotell. Perfekt avstånd från LV och för att ta t.ex. Mono Lake och Yosemite i nästa etapp mot S.F.

Några slappardagar hann vi inte med och det var riktigt kallt i havet (September), ett par timmar vid poolen i L.V var vad vi hann med i badväg.
Av Annl
5 maj 2012 08:16
Både Santa Monica och San Diego är bra ställen för att slappa och bada.

Las Vegas skulle jag sätta frågetecken för med tanke på hur oerhört varmt det kan vara där på sommaren. Vi hade som sagt 47 grader i mitten av juli och det var inte kul.
Citerat från linnar:
Återigen stort tack för alla tips! Nu är flyget bokat, så vi har kommit en liten bit på vägen åtminstone...

Planen är att köra SF-LA-SD-GC-LV-SF. Rutten mellan SF och SD känns okej och hyfsat överskådlig. Däremot känner jag att svårigheterna börjar efter SD...
För det första: Vi hade först tänkt köra till LV sen GV och sen tillbaks till LV och vidare upp igenom Death Valley och nationalparker upp till SF. När vi har kollat kartor verkar det dock bli lite fram-och-tillbaka att först köra till LV sen GC och sen LV igen. Kan man i stället köra SD till GC och sen LV?

Hur ska man tänka med övernattningar i området mellan LV och SF? (Tänker framför allt på tillbakavägen till SF då vi har tänkt att köra mer inåt landet) Kan man övernatta i Death Valley exempelvis? Ungefär hur många dagar kan man tänkas behöva för att köra från LV tillbaka upp till SF, om man vill se typ Death Valley och Yosemite?? Vägen inåt landet känns ofantligt mycket svårare än kustvägen mellan SF och SD...

En fråga till.. Om man vill ha någon/några dagar med bara sol, bad och slapp.. Vart får man det bäst då??

Tack igen!
Av Mariat
5 maj 2012 10:18
Man behöver ju inte ligga vid poolen i LV mitt på dagen...det kan jag hålla med om att är för varmt. Tidig fm eller sen em däremot funkar men det blir så klart många dopp i poolen och kom ihåg sololjan! Och hotellen har oftast parasoll som kan vara väldigt välkomna i ökenvärmen.
Av Annl
5 maj 2012 14:25
Fövisso är det så men min poäng var att det är trevligare i SD eller i Santa Monica - tycker i alla fall jag om man kan välja.
Citerat från mariat:
Man behöver ju inte ligga vid poolen i LV mitt på dagen...det kan jag hålla med om att är för varmt. Tidig fm eller sen em däremot funkar men det blir så klart många dopp i poolen och kom ihåg sololjan! Och hotellen har oftast parasoll som kan vara väldigt välkomna i ökenvärmen.
Av Linnar
17 maj 2012 22:02
Återigen - STORT tack för alla tips!

Det verkar svårt att hitta boende i Grand Canyon. Var har ni bott? Det verkar finnas desto mer i Williams som, om jag förstår det, ligger ca 1 timmes bilfärd ifrån GC. Kan man bo i Williams och sen ta 2 dagsturer till GC?
Av Linnar
17 maj 2012 22:08
Eller är det bättre att bo i Flagstaff??
Av Tango
18 maj 2012 14:00
Hotel priser är rörliga och ändras efter tillgång efterfrågan så mitt tips är att boka hotel hemifrån och i god tid, ni spara både tid och pengar.
Vi reser bla till Las vegas nu i sommar och bokade 4 hotelnätter på Cosmopolitan i februari för 5000:- samma rum kostar i dag 10 000:-, och liknande ökningar har det gjorts på andra hotel/motel vi bor på under våran resa.
Bada och sola gör du helt klart bäst i någon pool i LV:)
Grand Canyon är det nog svårt att hitta boende så här sent. Detta motel ligger 3 mil från parken http://www.grand-canyon-inn.com/
Av Systerc
10 juni 2012 14:13
Jag och min sambo ska göra en nästan exakt likadan tripp i sommar, 3,5 veckor och vi börjar med SF.

Såklart ska vi ta en tur förbi Napa Valley, men nu undrar jag om det är någon som har någon uppfattning om det är någon skillnad att åka dit på helg resp vardag??