Restips Edinburgh, Scotland

9 jan. 2012 09:34
Visningar: 3946
Vi har tänkt att åka till Edinburgh Scottland i slutet av April. Vi kommer att bo centralt vid Edinburgh Castle.

Tips mottages varmt om vad man ska hitta på!
9 jan. 2012 10:08
Edinburgh är fantastiskt, ingen brist på saker att se där.
Kan räkna upp lite av det vi tittade på som jag minns på rak arm och det finns mycket mer.

Edinburgh Castle så klart.
Royal Museum och Museum of Scotland, (ligger tillsammans)
Museum of Edinburgh
Wiskey Experience.
John Knox House.
Parlamentsbyggnaden.
Carlton Hill och Arthurs Seat
Our Dynamic Earth,
Katedralen
Georgian House.
9 jan. 2012 12:18
Vill bara lägga till öl bryggeriet Caledonian Brewery om ni är intresserade av öl. Annars har föregående inlägg täckt in det mesta.
Av Sjalen
11 jan. 2012 14:18
Citerat från teresewiss:
Vi har tänkt att åka till Edinburgh Scottland i slutet av April. Vi kommer att bo centralt vid Edinburgh Castle.

Tips mottages varmt om vad man ska hitta på!
Du har redan fått bra tips men även jag rekommenderar pubarna nere i Leith vid vattnet (men gå sedan inte Leith Walk hem kvällstid).

Ät bakpotatis på Baked Potato Shop på Cockburn Street. Du ser aldrig en bakpotatis på samma sätt efteråt :)

Strosa runt i Dean Village och de gamla hantverkarkvarteren i närheten med vackra hus.

Gör en dagstur till Stirling med sitt slott och sina minnen av William Wallace och slaget vid Bannockburn. Funkar med tåg också.

Åk till South Queensferry (som också har mysig pub) vid vattnet och se alla tåg som sniglar sig över den enorma järnvägsbron. Gå gärna genom Dalmeny House's ägor till bussen vid jaktstugan sedan.
Av Asok
11 jan. 2012 21:47
Kan också rekommendera Royal Yacht Britannia inte minst för den godaste fudgen jag någonsin ätit säljs ombord!

Missa inte att äta haggis på nån pub - underbart gott tycker jag.
Av Jeja85
22 okt. 2015 18:25
Hej vi ska på klassresa framöver och jag har fått till uppgift och ta reda på vad man kan göra i Skottland, och om det finns nåt inom lantbruk. Och jag är tacksam för alla förslag vad man kan hitta på och vart man kan bo och så vidare 😊mvh Jenny
22 okt. 2015 23:22
Citerat från Jeja85:
Hej vi ska på klassresa framöver och jag har fått till uppgift och ta reda på vad man kan göra i Skottland, och om det finns nåt inom lantbruk. Och jag är tacksam för alla förslag vad man kan hitta på och vart man kan bo och så vidare 😊mvh Jenny
Du har ju tips ovan!