Restips

Av Larin21
3 dec. 2017 15:34
Visningar: 172
Hej alla,

Jag och min sambo ska åka till Thailand över jul. Jag har aldrig varit i Thailand så har ingen aning om var vi ska åka. Har läst runt lite på olika forum och det verkar som Phuket inte är någon höjdare. Vi vill som alla andra, ta det lugnt på stranden men också aktivera oss med snorkling klättra och se natur och sevärdigheter. Vore skönt att slippa de stora turistmålen med barnfamiljer och bamseklubbar. Vad kan ni rekommendera? Vi landar i Bangkok och är borta 13 dagar. Tack på förhand :)
Av Daquiri
3 dec. 2017 17:37
Koh Chang är trevligt. Finns också små öar runt Koh Chang om man leva lite mer primitivt. Från Bangkok tar det runt fyra timmar ner till färjeläget.
Av Larin21
3 dec. 2017 18:42
Citerat från Daquiri:
Koh Chang är trevligt. Finns också små öar runt Koh Chang om man leva lite mer primitivt. Från Bangkok tar det runt fyra timmar ner till färjeläget.
Ja, jag läste lite om Koh Chang och det verkar nice, skönt att slippa flyga inrikes också. Det är många som tipsar om Krabi och Ao Nang, vet du ngt om det stället?
Av Daquiri
3 dec. 2017 19:19
Jag var i Krabi 1992 så inga moderna tips.
Av Perk55
4 dec. 2017 11:37
Vi var på Koh Chang i fjol för första gången, jag har lite svårt att rangordna ställen vi varit på i Thailand.
Vi åkte buss från flygplatsen i Bangkok med det här bolaget:
https://www.bussuvarnabhumikohchang.com/
Lite tröttsam bussresa kanske, för oss i alla fall flyget vi kom med från Oslo var 15 tim försenat.

Phuket var första stället vi besökte i Thailand för nio år sedan, och det var väl där vi upptäckte det vackra och trevliga Thailand. Får väl tillägga att vi bodde i Patong i fjorton dagar, vi trivdes jättebra.

Det ställe som jag längtar mest tillbaks till är Koh Lanta, kanske för lugnet som rådde där. Men det är nog lätt att förälska sig i Thailand, vart man än hamnar tror jag.
4 dec. 2017 12:41
Jag tyckte att Railay Beach i Krabi var väldigt trevligt, och de har väldigt bra klättring! (Och det finns inga Bamseklubbar vad jag kunde se).
Av Atjima
4 dec. 2017 21:58
Ska man till Ao nang, då är båttur till Railey beach och Poda Island i måste. För övrigt längtar jag inte tillbaka till Ao nang. Vi bodde 5 nätter där och kan tänka mig ev mellanlanda på er resa 1-2 nätter en annan gång. Vi var på koh chang o reste till Koh Kood och Koh wai och Koh Muk utanför Koh chang.