Resmål etc

28 feb. 2015 17:44
Visningar: 538
Tänkte boka till Jamaica Februari 2016 ska man ta Negril Lr Montego bay det är det vi väljer mellan .
Har 2 st döttrar 16 samt 19 år och fru vi är 40 och 45 år .
Charter lr fixa själv vill dock åka utan mellanlandning ,,
Av Jersaar
9 mars 2015 00:01
Hallå!

Det beror på vad ni är ute efter.
Negril är extremt vackert med en av världens vackraste stränder(Seven mile beach) och klippor.
Det finns dagsutflykter med båt Och olika aktiviteter. Snorkling och hoppa ifrån klippor(ricks cafe.)

Montego bay är en liten stad så det är inte lika avslappnat som Negril är. Finns fina stränder där också men inte lika långa promenader och lite livligare på natten.

I Negril fanns det inte så mycket att göra på kvällarna än att ta det lugnt. Kanske sitta vid hotellbaren och lyssna på musik eller se någon liten show dom kan ha vissa dagar.
Stranden är kolsvart på nätterna, så det kan vara lite obehagligt att gå där då.
Var beredd på att det säljs droger på stranden, folk röker och lukten av gräs kommer lite då och då.
Och om du skulle vilja röka, så är det olagligt även fast större delen av landet röker.
Och att det inte är någon stress där. Så det kan gå lite långsamt där.

När vi åkte så fanns inte direktflyg ännu så våra resa tog ca 33 timmar med två mellanlandningar i Amsterdam och new york.
Nu när det är mer kommersiellt så finns det ju bättre resvägar men priset är högre. Speciellt på direktflyg.
Vi bokade flyg och hotell via expedia.

Vet ej om det här hjälpte, men oavsett vart ni bestämmer att åka så kommer ni att ha det väldigt skönt.
Av Masker
31 mars 2015 17:14
Jag håller med Jersaar - Negril är mer avslappnat familjeställe och mycket beach medan Montego Bay är den näst största staden på Jamaica och mer nattliv - klubbar, barer etc nattliv men också Doctor´s Cave beach, och definitivt fler tillfällen att klä upp sig och gå ut. Ni kommer att flyga till Montego Bay med transfer till Negril (ca 1,5 tim) så om det är möjligt skulle ni kunna bo på ena stället men ändå besöka det andra. Det är det värt, tycker jag.

Ha det!
31 mars 2015 17:30
Ok tack för svaren låter ju bra på båda ställena så kanske delar på semestern // Jocke
Av Guuna
31 mars 2015 22:35
Går ju också att flyga till Kingston (inte direkt dock), hur som helst vört ett besök.

Använd sökfunktionen för mer info om JA
28 juni 2015 13:30
Jag och min familj med två små barn reste runt lite på Jamaica i februari i år. Vi besökte Montego Bay, Treasure Beach (söderut), Negril och Lucea. Vi bokade allt själva. Kan varmt rekommendera det Jamaicanska resebolaget Treasure Tours. De arrangerar utflykter och fixar boende (ex hus vid stranden med full service).

Vi flög reguljärt så inget direkt. Mellanlandade i USA vilket vi aldrig kommer att göra om. Jätteknöligt:(

Lycka till med planeringen!