Reskompis/ar Central/Sydamerika 2018! :)

28 okt. 2017 18:47 (redigerad)
Visningar: 358
Hej!

Mitt namn är Julia och jag är nitton år. Tog studenten i våras och jobbar just nu för att få ihop sista slantarna till min s.k drömresa som skulle vara Syd /centralamerika någon gång under 2018. Det jag helst av allt vill göra är att vandra Inkaleden, resa till Galapagosöarna och se vackra Buenos Aires, resten tar jag som det kommer. Har rest en del i mitt liv men detta blir min första utomlandsresa själv och söker därmed någon/några personer/person som skulle vilja hänga med då det inte känns helt tryggt som tjej att resa alldeles själv 🙂 plus att jag ser det som en otroligt rolig möjlighet till att träffa nya vänner!

På resan vill jag se natur, kultur, vandra och besöka olika sevärdheter. Alltså inte en partyresa där man vaknar klockan 16 varje dag. Spelar egentligen inte så stor roll om du är tjej eller kille så länge du är en härlig person med samma reselust som mig!

Lite mer om mig:

Som person försöker jag se det positiva alla situationer och har fått höra att jag har ett bra lokalsinne. Tränar och tycker om att måla. Jag tycker lika mycket om att gå ute i skogen som att sitta på en uteservering med kompisarna. Jag är öppen för det mesta och känner du att du går i samma tankebanor får du gärna höra av dig så kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop!

Hälsningar Julia 🙂
4 nov. 2017 19:35
Hej Julia! Jag är en tjej på 20 år som gärna vill resa till Sydamerika under 2018. Jag har kollat på olika volontärprojekt i Ecuador men skulle gärna vilja se andra platser. Har tänkt förbättra min spanska så har också kollat på olika spanskaskolor.
Hör gärna mer från dig och om du skulle vara intresserad av att resa tillsammans med mig!
Hälsningar från Elinor :)
Av Emmagr
5 nov. 2017 23:50
Hej!

Vill också gärna resa till Sydamerika, och har främst kollat på Ecuador! Mestadels för att det är ett litet land med lite av allt möjligt! Vill gärna också förbättra min spanska och uppleva lite olika platser. Hör av er om ni skulle vilja resa ihop!

mvh Emma
7 nov. 2017 16:28
Hejsan :)

Jag har också tänkt att resa runt i Central/Sydamerika och börja resan i september 2018. Jag vill precis som du vandra Inkaleden och upptäcka så mycket häftiga ställen som möjligt. När hade du tänkt att åka? Det känns som att vi har samma typ av intressen då jag också älskar att vara ute i skog och mark. Hör gärna av dig om jag verkar vara en intressant person att resa med.

/ Sophie
31 mars 2018 20:04
Hej!
Jag ska till Mexiko med några kompisar under sommaren och funderar på att fortsätta resan i Sydamerika från slutet av augusti och vill hitta resesällskap! Är öppen för det mesta, gillar variation, trevliga människor, generellt väldigt flexibel och enkel. Skriv om ni är intresserade att resa ihop :)
14 maj 2018 12:15
Hej!
Planerar att åka till Sydamerika på backpacking resa i september/ oktober och vara borta i 2/3 månader. Tar studenten nu om 28 dagar och vill gärna upptäcka världen. Hade gärna gått inkaleden och sett andra kultur arv och rest runt och upplevt kulturen. Hör gärna av dig ^^
Medlemmen har tagit bort svaret