Resesällskap Tanzania + Sydafrika i April 2014

20 feb. 2014 13:55
Visningar: 209
Hej!
Jag är en tjej på 23 år som just nu befinner mig i Nairobi och volontärarbetar. Jag kommer att göra det fram tills slutet på mars och då hade jag gärna velat åka till Tanzania och sydafrika. Men jag hade tyckt det hade varit så mycket roligare att göra det tillsammans med någon..
Är du sugen, tveka inte att kontakta mig :) så kan vi spåna lite.

/ Felicia
20 feb. 2014 21:00
Hej
Grymt att du volontär arbetar:).
Synd att det var i April, jag har länge själv spånat på att resa till Tanzania-Zanzibar-Sydafrika. Men funderar på slutet av året istället, hojta till om det är intressant.

/(Logga in för att se e-postadress)
23 feb. 2014 21:25
Hej Felicia.

Jag bor i Sydafrika för närvarande,jobbar på ett barnhem som volontär utanför ett ställe som heter Margate.

Då mina kompisar hemma i Sverige saknar förmågan att planera och spara pengar så får ja inget besök förutom mina föräldrar.

Hade gärna hyrt en bil och åkt upp mot Krugerparken.
Vill såklart åka på Safari där, men vore härligt att åka runt på egen hand och leta sköna naturupplevelser.
Har planer på att göra detta nån gång i början på Maj månad men vet inte om ja är så bekväm med att åka bil i Sydafrika helt själv då det är mycket kriminalitet och annat smuts.

Mitt flyg hem lyfter den 24 Juni, men är ombokningsbar, så ja kan anpassa mig.

Gillar även att gå ut och ta några öl,dansa eller liknande, men känns rätt osäkert i detta landet så vill va noga med valet av krog/klubb. Utöver det så gillar ja att klättra berg,shoppa,sola,bada.

Skulle detta passa och va av intresse, så kan vi ju samtala mer över nätet. Kan ju va skönt att lära känna varandra lite före. Vet inte hur länge du planerat att resa runt i Sydafrika, men jag har en månad till godo ungefär. Vill vi gå skilda vägar efter en tid tillsammans så är de ju självklart lugnt.

Vad är dina planer för Sydafrika?

MVH/ Albin
24 feb. 2014 13:16
Vad synd att du inte kan åka förrän i maj, jag har redan varit borta ett tag och jag planerar att åka hem så att jag är hemma igen 1 maj för då får jag tillbaka min lägenhet samt att jag saknar familjen en hel del redan.
Hoppas du får en härlig resa ändå :)
24 feb. 2014 14:38
Okej. Då förstår jag. Väldigt synd. Ska kika på detta lite närmare. Möjligt att det går att ändra. Vill inte ha spenderat ett halvår i Sydafrika och bara sett Margate och Durban. Vad hoppas du på att få ut av din vistelse i Sydafrika? Är du en stadsmänniska så du vill till Kapstaden och liknande, eller är du mer för natur och djur? Kommer va i Kapstaden en vecka i slutet på Mars, sen vill ja nog bara njuta av naturen.
Av Ylvdel
30 mars 2014 18:20
Halloj. Jag volontärarbetar i tanzania just nu, 8 april åker jag med en safari busstur från Dar es salaam genom malawi och zambia till victoriafallen i Zimbabwe. Där blir jag kvar 3 dagar och sen åker jag troligen vidare 21 april genom Botswana till Sydafrika och Johannesburg. Har ett flyg hem till Sverige den 2 maj från Kapstaden! Så ca 12 dagar har jag i Sydafrika jag inte vet vad ja ska hitta på! Hör av dig om våra vägar kommer mötas eller dina planer matchar mina!