Resekompis

27 apr. 2017 23:29
Visningar: 135
Av Samuela95
10 mar 2017 01:14
I juni planerar jag påbörja min resa genom delar av Sydamerika. Rio, Iguazufallen, saltöknen och deathroad är bara några grejer jag ska genomföra under mina 2,5 månader på kontinenten. Men, det finns en hake - jag ska resa själv. Min förhoppning är att det möjligtvis sitter någon där ute med samma tankar och idéer som kanske vill mötas upp någonstans under resans gång eller kanske till och med resa ihop en kortare/längre sträcka!
Vänligen, Samuel
Av Sussih
25 maj 2017 23:06
Hej!
Har också tänkt åka runt i Sydamerika i sommar, bokat biljett till Rio den 21 juni. Har dock inte lyckats övertala någon att följa med, så skulle vara kul att kanske sammanstråla med någon likasinnad någonstans på vägen.
Tänkte under mina två månader resa runt ganska mycket, inget riktigt spikat, dock vill jag absolut se Machu Picchu och Iguazufallen. Hur ser dina planer ut?
Hälsningar, Susanna
30 maj 2017 20:15
Citerat från Sussih:
Hej!
Har också tänkt åka runt i Sydamerika i sommar, bokat biljett till Rio den 21 juni. Har dock inte lyckats övertala någon att följa med, så skulle vara kul att kanske sammanstråla med någon likasinnad någonstans på vägen.
Tänkte under mina två månader resa runt ganska mycket, inget riktigt spikat, dock vill jag absolut se Machu Picchu och Iguazufallen. Hur ser dina planer ut?
Hälsningar, Susanna
Vad kul! Jag har bokat biljett till Rio den 13e, så stannar preliminärt där till den 19e för att sedan röra mig mot ilha grande ungefär när du anländer till Rio.

Jag har som sagt 2,5 månader på mig, ungefär som du, och vill också verkligen se så mycket som möjligt. Det enda jag vet är att jag ska avsluta i Lima. Men om jag skulle få tid över, vilket jag dock inte tror, vill jag verkligen verkligen åka till Galapagos också. Men som sagt, inget jag räknar med.

Jag håller på att prata med ett företag om en organiserad tur genom Bolivia då jag i sådana fall börjar i Uyuni och avslutar i La Paz. Då ingår saltökentur 3d/3n, tur till Titicaca 1d/1n, stadsturer i de olika städerna och transport mellan alla städer. Fått prisförslag på 4,5k, vilket känns helt överkomligt!

Vilka länder hade du tänkt? 😃