Resa till Thailand.

3 jan. 2009 11:40
Visningar: 626
Är det någon som har varit i Thailand?
Vad tycker du om Thailand?
3 jan. 2009 12:38
Hej hej.

VI har varit till Thailand 3 ggr, å har bokat till en resa till i februari 2010 (Till Dalar Resort på Bangtao beach, också Phuket)

Har varit till Koh Samui, och Phuket (Kharon och Kata)
Jag har fastnat totalt på Thailand.
Alla man mött är så trevliga å vänliga, och behöver man hjälp med nåt så gör de allt för att kunna hjälpa en.
Visst finns det "rötägg" även i Thailand (blev av med 8 klockor när vi tog en svarttaxi på Koh Samui),
men överlag så har iallafall jag upplevt att det varit bra.
Är också det enda land vi varit till där man kan säga till ungarna "ät vad ni vill å handla vad ni vill"
När vi åkte sist (över jul å nyår 07-08)så kostade en thaimiddag ca 90 baht....och det var då 18 kr.
Sen finns det så mycket att se och göra.
Vi har snorklat, ridit elefant, skjutit med pistol,åkt parashoot,jetskee mm
En timmes thaimassage kostade när vi var iväg 300 baht...ca 60 kr
Mina ungar klarar även klimatet bättre än tex Cypern eller Turkiet....när det är som varmast.
Men tyvärr så ser man stor skillnad från år till år att det blir "försvenskat" i Phuket.
Inte roligt när det står framme en skylt där det står "Kanelbulle och Kaffe 35 kr"
Därför åker vi nu till ett annat ställe i Phuket....längre upp, och närmare flygplatsen.
Men jag kommer åka till Thailand så länge jag har pengar....för det blev för mig iallafall,som de sa till mig:En gång Thailand, alltid Thailand...
Koh Samui:s flygplats var den häftigast vi har sett...flighterna var utsatta på träskyltar.
Och det finns inga väggar, utan bara tak...har läst nånstans att det blivit utsedd till en av världens vackraste flygplatser.....
3 jan. 2009 13:39
Hej

Jag har varit sedan -99 ,11 gånger till Thailand.
Thailand kommer alltid att vara nummer 1 för mig,och jag hoppas att jag kan åka tillbaka snart igen.

Det är som att jag aldrig får nog av Thailand,visst har det byggts mycket,men det vänliga folket finns ju kvar.
Samt maten skall man inte prata om, MUMS, prisläget att vara i Thailand är dessutom bra.

Visst kan det låta lite enformigt, men om pengar finns,går resan till Thailand.

MVH /SIAM
Av Cesa
4 jan. 2009 09:29
Just hemkommen från min tredje thailands resa. Thailand är underbart på många sätt. Det är så enkelt att vara där. Du får alltid hjälp om du behöver. Jag reser själv med en sjuk 7 åring, utan att vara rädd.. säger en hel del.. Har varit på Krabi, Koh lanta, Kata o nu Bang Tao.
Dock tycker jag att priserna har stigit väldigt mkt!!! Nästan dubbelt sedan -05! Tråkigt! Men stränderna, vattnet, klimatet, och de vänliga människorna är värt ett besök.
Av Johanse
3 feb. 2009 15:18
Jag ÄLSKAR Thailand. Jag har bara varit där en gång och det var 2007. Jag började med att flyga till Bangkok. Där hälsade jag på min kompis Kristoffer som bott där sedan 7 år tillbaka. Han bor vid Sukumwit nära Emporio. Själv så bodde jag de första två dagarna vid MBK och sedan Koh San Road.

Sedan flög jag till Krabi. Där stannade jag i två dagar. Efter det blev det två veckor i Phuket. Jag trivdes hur bra som helst. Jag hyrde en vespa och körde runt väldigt mycket på ön. Så jag fick se en hel del. Jag körde vilse nästan varje dag. Men det vara bara kul eftersom jag fick fråga mig fram. Jag hade ju inte direkt så mycket tider att passa :-). Jag var med på en hel del utflyckter också till diverse öar, mm.
Här finns bilder från min resa
http://picasaweb.google.com/johan78a/070622_Thailand

Jag funderar starkt på att åka till Thailand igen i sommar (6 veckor). Jag söker en stad där det finns mycket att göra för jag har väldigt svårt att sitta still. På denna tråden kan man läsa lite om vad jag söker. Du kanske själv har några bra tips?
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/7863

Jag gillar människorna i Thailand. Det finns en otrolig ödmjukhet i nästan alla man möter. Jag är ganska social av mig och frågar alltid om råd och hjälp. Jag blir alltid så väl bemött. Det spelar ingen roll om det är den lokala polisen eller service-personalen på hotellet. Alla är så otroligt vänliga och hjälpsamma.

Jag gillar din fråga Wararat. Det var kul att läsa de andras svar också.

Ha en fin dag!
Johan
Av Bibby
3 feb. 2009 18:57
Ingen mer än jag som tror detta är ett "troll"?
En fråga samma dag som "hon" reggades, inte en inloggning sen dess. Dessutom från en "Thaitjej"...
Skumt????
Kanske har jag fel... eller inte... only time will tell, or Wararat1989 :-)
3 feb. 2009 19:18
Fantastiskt!!!!!!
Söker man på "har varit i Thailand" får man 492 svar!
Och söker man på "Ska åka till Thailand" får man 387 svar!
Kul att samma fråga alltid är så engagerande. Så säga vad man vill om Thailand – och det har jag gjort nu.
Uff, nu sumpade jag chansen att bli nominerad som "Inspiratör 2010". Med andra ord. Det här var ett turistiskt självmord.