Qatar

Av Stoffer
18 nov. 2008 18:05
Visningar: 267
Någon som flygit med Qatar
Av Alfva
18 nov. 2008 18:12
Jepp, vi flög med Qatar t/r i april till Filippinerna via Doha.
Planen var bland de fräschaste vi har flugit med (iaf den längsta sträckan). Flygvärdinnorna trevliga och hjälpsamma hela vägen, men maten var kanske inte något som passade alla.
Dohas flygplats är inget roligt ställe att tvingas spendera för många timmar. Vi hade drygt 7 timmar på nervägen och 6 på väg hem. Lyckligtvis köpte vi oss in för X antal dollar på Onyx Lounge där vi under perioden kunde sitta bekvämt, äta lite desserter och dricka lite dricka (ej alkohol).

Nackdelen är att planet från Stockholm till Doha inte har något direkt stort utbud på inflight underhållning, vilket det absolut inte är någon brist på under den längre flygningen (beroende på vart destinationen är).

Men fräscha plan, trevlig besättning och vi kom fram till våra destinationer utan problem, så jag har inga klagomål!
Av Stoffer
18 nov. 2008 18:24
Citerat från alfva:
Jepp, vi flög med Qatar t/r i april till Filippinerna via Doha.
Planen var bland de fräschaste vi har flugit med (iaf den längsta sträckan). Flygvärdinnorna trevliga och hjälpsamma hela vägen, men maten var kanske inte något som passade alla.
Dohas flygplats är inget roligt ställe att tvingas spendera för många timmar. Vi hade drygt 7 timmar på nervägen och 6 på väg hem. Lyckligtvis köpte vi oss in för X antal dollar på Onyx Lounge där vi under perioden kunde sitta bekvämt, äta lite desserter och dricka lite dricka (ej alkohol).

Nackdelen är att planet från Stockholm till Doha inte har något direkt stort utbud på inflight underhållning, vilket det absolut inte är någon brist på under den längre flygningen (beroende på vart destinationen är).

Men fräscha plan, trevlig besättning och vi kom fram till våra destinationer utan problem, så jag har inga klagomål!
Det låter faktiskt bra, tyvärr så blir det många timmar i Doha,hur var flyg stolarna?
Av Alfva
18 nov. 2008 19:28
Hm, det beror på vad du är ute efter?
Flygstolarna i bekvämlighet var väl ungefär som vilket reguljärflyg som helst. Kändes iaf inte med de plan vi flög speciellt nersuttna.
Från Stockholm flyger de (eller flög iaf) med en A319, vidare till Manila flög vi med en A330-400 som kändes sprillans ny.
Däremot benrummet var väl någorlunda ok. Sambon som är av det längre skiktet hade inga större problem, även om han som vanligt fick snedda ut sina ben ut i gången på samtliga flygningar.
Fördelen är om ni ska flyga en A330 att längre bak i planet är det 2-4-2 placering, vilket ger lite utrymme att sträcka ut benen mot gången.
Glömde säga att det självklart sitter skärmar i alla stolar på de längre flygningarna, med ett enormt utbud av underhållning.
Av Tretjak
18 nov. 2008 23:01
Alfva: Vet du om det finns någon bagageinlämning på flygplatsen i Doha. Jag har 12 timmar och tänker åka in till stan men då vill jag ha lämnat ryggan på flygplatsen förstås.