Prisvärd weekendresa? Vart åker man då?

Av Falkens
2 okt. 2008 11:36
Visningar: 714
Jag funderar på att bjuda damen (och mig själv) på en weekendresa i vår, tanken är väl att kanske åka kring slutet av april/början maj. Är det någon som har något förslag på en prisvärd och givande weekend till bra pris?

Priset på resor och hotell vet jag kan variera, det är mer priset/kostnaderna på orten man rekommenderar som jag syftar på.
2 okt. 2008 12:54
Kan inte annat än hålla med Gbenskar
Budapest är ett trevligt och prisvärt resmål.
Ett annat alternativ är Lissabon som också har mycket att erbjuda.
Ha en 3vlig resa.
/Ingemar
2 okt. 2008 14:53
Håller med att Budapest är en kanonstad då den passar för shopping, spa eller kultur. Men om jag får lägga till någon stad så tycker jag att Krakow borde vara med på denna lista! Billigt, vackert och bara helt underbart.
2 okt. 2008 20:00
Jag håller helt med om Budapest! Perfekt för en weekendresa, men du kommer att önska du var där längre. Jag stannar aldrig mindre än 4 dagar i Budapest, men det beror på att jag alltid vill äta och dricka min väg genom hela den fantastiska stan. ;) Jag har varit där i alla årstider och tycker inte att det spelar någon större roll när man åker. Men våren är förstås alltid fin. Jag rekommenderar också Prag över en helg. Tycker också att Krakow låter som en spännande helgresa.
Av Falkens
2 okt. 2008 22:01
Härliga reflektioner och förslag!

Jag har kollat på Prag men jag tror jag valde fel stad när det gäller billigt men den lockade lite, det vart Amsterdam denna gången. Men sen blir det Prag och Budapest *tror jag* eller något annat... men det är kul att höra vad andra tycker.

Tackar!
Av Elgona
2 okt. 2008 22:07
Prag,,en underbar stad särskilt på våren.