Prag

5 okt. 2006 21:38
Visningar: 622
Tänkte åka till prag 1 vecka i Januari med min familj 2 barn 10 och 12 år gamla, undrar nu vad det finns att göra där så att hela familjen blir nöjd?
Av Davoodo
10 okt. 2006 16:05
Hejsan!

Var själv i Prag nu i början på sommaren. Endast en weekend. Men det var jättemysigt. Gamla stan där de flesta går är väldigt pitoreskt. Finns mycket restauranger, god öl och god mat. Det finns en hel del museum. Sedan har du Karlsbron, och slottet. Du kan även titta på deras klocka på torget mitt i gamla stan som varje morgon kl 10.00 tror jag det var då spelar och gubbar som kommer ut ur den etc. Där får man trängas med alla andra turister. Shopping kan man också göra i massa butiker och även varuhus. Det finns även Sighseeing båtar på floden. Eller varför inte hyra en gammal veteranbil och få sightseeing med den. I gamla stan är det lite turistpriser, men går du utanför en liten bit faller priserna rejält. Dom säger att man ska akta sig för ficktjuvar, men så är det väl överallt där det är mycket turister. Annars tyckte jag mycket om Prag. Eftersom Prag är en ganska liten stad kan man praktiskt taget gå runt själv, annars finns det tunnelbana, spårvagnar och bussar.

Lycka till!