Playa de las Americas eller Playa del Ingles?

Av Jeinel
20 sep. 2022 17:28
Visningar: 361
Hej!

Jag har varit på Teneriffa och Playa de las Americas och Playa de Fanabe flera gånger. Gillar Playa de las Americas, hyfsat fräscht, fin strandpromenad och en del helt okej shopping, Playa de Fanabe är lite för litet för mig. Jag har bara varit på Gran Canaria en gång för över 20 år sedan och då i Puerto Rico, med ett snabbt besök i Playa del Ingles.

Funderar nu på att åka till Playa del Ingles för att få variation, men vill höra lite mer av er som varit i både Playa de las Americas och Playa del Ingles, vilka likheter och skillnader de har? Min minnesbild av Playa del Ingles är att det är slitet, stämmer det?

Vi kommer åka i slutet av januari. Har aldrig varit på Kanarieöarna så tidigt på året. Hur varmt/kallt är det på respektive ort?

Vi vill gärna ha soliga dagar och kunna doppa oss i någon form av vatten. Är det någon som kan rekommendera ett fräscht hotell med en bubbelpool eller en pool som är ordentligt uppvärmd på någon av orterna?

Vi är också sugna på strosa runt och shoppa. Tittar gärna på krimskrams med vill också ha "vanliga" butiker som exempelvis Zara, Bershka. Vet att det finns i Americas, men vad finns i Ingles?
Av Stieri
21 sep. 2022 11:56
Har varit på båda ställena för många år sedan i Dec och April, bra väder dom månaderna. Kollade för skojs skull på shoppingcentret Kasba i Play del Ingles, skall ha blivit rustat och utbyggt 2014 så där finns det nog shopping möjligheter.
Av Mirreli - Reseguiden.se
22 sep. 2022 15:42
Hej, Meloneras är en Gran Canarias modernaste resmål och ett semesterparadis för soldyrkare som vill ha total avkoppling. Väster om Maspalomas ligger denna pärla vars strandpromenad sträcker sig från sanddynerna i Maspalomas till den lite mindre Playa Meloneras. Här är hotellen eleganta och moderna och staden har även ett nytt shoppingcenter med en rad märkesbutiker. Här finns både nattklubbar och trendiga barer och det är endast 10 minuter med taxi till Playa del Inglés.