Paris Disneyland

Av Bergabo
23 sep. 2019 11:16
Visningar: 198
Ett virvarr av alternativ vad gäller att köpa biljetter. Vi har redan ordnat boende i Paris och söker biljetter till Disneyland.
Har upptäckt att man kan köpa enbart entre och särskild biljett på tåg eller också buss inkl entre. Efter att ha sökt kostnad för detta bl a på boxoffice, officiella websiter i Paris verkar voyagin bli billigast. Har någon erfarenheter och synpunkter på fördelaktigaste lösning ?
Av Bergabo
26 sep. 2019 15:24
Ingen har kommenterat mitt första inlägg , men svarar själv eftersom denna situation torde vara vanlig för Paris-besökarna. Man vill till Disneyland.
Enl googlandet så är Voyagin jättestora med huvudkontor i Japan. De var ju billast (2 vuxna+ett barn) under 2000:- totalt i entre. Men efter att ha laggt in alla uppgifter på mitt mastercard stannade plötsligt betalprocessen upp med ett meddalnde att mitt kort att avvistats. En ruta dök upp med förskriven text om att tillskriva ett team om hjälp. Svaret därifrån var att de skulle hjälpa mig först om de fick kopia på flygbiljett och hotellbokning. Jag skickade inte de fotografiska bilder man krävde utan mera uppgifter om flygtider,hotellnamn mm. Men detta dög inte.
Oron hos mig växte: vad var detta för en firma, även om de försäkrat att inget dragits från mitt konto ? Kanske kommer de att "mjölka mig" på max information för att senare kunna plocka ut max av erhållen info ?
Nu har köpt samma biljetter på parisbiljetter.se för ca 2400:-.
Kontakt med min bank gav att när köpet inte gick igenom kan de inte framgent bedra mig vidare. Även om jag även angav de tre siffrorna(cvc) på baksidan mitt kort kan de inte genomföra nya köp, eftersom just cvc överförs aldrig till dem vid ett köp !!
Ofta läser jag här på reseguiden, om att i denna globala nätvärld så är man osäker på om någon har erfarenhet av ett visst "okänt" företag. I mitt fall vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om voyagin. Kommentarer är välkomna !