Oyster Card tonåringar

23 jan. 2017 22:26
Visningar: 442
Vi ska åka till London i påsk med våra två tonåringar. Vi vuxna ska ha varsitt Oyster Card, men sist vi var i London hade vi tioåringar som åkte gratis.. nu verkar det som att de måste ha varsitt fotoiD-Oyster som kostar en rejäl slant (15 pund). Är det värt pengarna? Annars kan de ju ha vuxenkort. 15 pund för en vecka känns lite mycket, sen åker de för reducerad taxa om jag förstått det rätt, men hittar inte uppgifter om det är halva priset.
Verkar krångligt, jag vet ju att åtminstone den ena snart har "vuxit ur" sitt kort. Hur ska man göra, hur har ni gjort? Jag är ju inte den enda som åker med tonåringar till London!
Av Erik777
24 jan. 2017 11:02
Jag tror ni vill ha detta:
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/travel-for-under-18s/travelling-with-children

Young Visitor discount

If you're visiting London and travelling with children aged 11 to 15 who haven't got a Zip Oyster photocard, you can still benefit from reduced rate travel for them. You can get a discount set on an Oyster or Visitor Oyster card that will allow them to pay as you go at half adult-rate for up to 14 days.

This discount is called the Young Visitor discount and can be set by a member of staff at:

Any Tube station
TfL Rail station ticket offices
Visitor Centres (except Gatwick Airport South Terminal)
Victoria
National Rail station ticket office
24 jan. 2017 12:28
Instämmer.

Förövrigt rekommenderar jag att ni förbokar ställen ni vet att ni vill till om det går och kommer tidigt annars. Påsken har många sydeuropéer långledigt och passar på att ha skolresor och liknande.