Öar utanför Bangkok

6 feb. 2013 01:41
Visningar: 11949
Hejsan,

Jag åker till Thailand själv i mars och flyger till Bangkok.
Tänkte hålla mig till öarna utanför Bangkok. VIlka öar är värt att besöka?
Jag är ute efter sol o bad samt god mat o lugnet stilla vrå:-)
KOmmer även att ta morgonpromenader, ev springa lite.

Hälsn Sunshine76
Av 0630
6 feb. 2013 08:03
Hej! Lyckost! Längtar efter en Thailands resa igen. Vi kan rekommendera Koh Phangan, framförallt då den norra delen. Vi brukar resa till Salad Beach o vi bor mer än gärna på Salad Beach Resort. Om det är lugn du är ute efter så är detta det rätta stället. God mat, urtrevlig personal (Burmeser) lugn skön strand o allt annat man kan önska sig. Koh Phangan är annars känd som en party ö. Men det är på den södra delen, där man firar full moon party.
Hör gärna av dig om du behöver mer info.
Janne
Av Hille2
6 feb. 2013 08:44
Koh Phangan ligger väl inte "utanför" Bangkok, det är ju en lång resa dit, både med buss/tåg/taxi + båt.
Den enda ön som ligger någotsånär nära Bangkok och som har vad du efterfrågar är Koh Samet. Ca 3 timmars resa från Bangkok med buss.
6 feb. 2013 09:07
Koh Phangan är en härlig ö, som har allt du letar efter!
Men som sagts så ligger Koh Phangan inte så nära Bkk om man skall åka bil/buss/tåg...
Men du ändå vill dit, så tar det ca 1h att flyga till Samui sedan får du ta en färja "Lompraya High Speed Catamarans" som tar 20 minuter till Phangan.

Annars är det bara Koh Samed den enda ö som ligger rätt "nära" ca 2,5h med bil från Bkk!

Mvh/Muangthai
6 feb. 2013 21:34
Efter koh Samek blir det väl Koh Chang.
Går även flyga från Bankok till trat.
Vi tog taxi dit tog 4-5h ? Kanske 6h till och med.
19 feb. 2013 00:12
Hej igen o tack för svar!
Jag har tänkt om lite o tänkte att det kanske är lämpligare att åka ner till Ko samui på en gång och sen Ko pHanang. o sen småöarna.. Vad tror ni? Är det en vackrare ögrupp än Kochang o Ko samet?
19 feb. 2013 00:28
Är väl jämnlika kanske öarna utanför koh chang är vackrare men jag tycker Koh tao slår alla öar. Atmosfären där är betydligt skönare och det som får en att trivas ordentligt där :)