Nilenkryssning - något att rekommendera?

Av Klasse
30 juni 2008 11:31
Visningar: 1806
Jag och min fru funderar att spara ihop till en nilenkryssning nästa sommar. vi har två barn (3 , 1 år). Är en sådan resa att rekommendera för barnfamiljer? finns det tips om Egypten. Klassonjunior.
Av Elgona
30 juni 2008 23:25
att åka till egypten denna tidpunkt är inte de bästa,,det är över 40 grader varmt,ibland nästa 50,luxor ligger precis vid ett stort bergsmassiv...
det blåse sällan där..sommaren är också lågsessong.
Att resa med barn på Nilen,,? de beror på åldern.man blir lått magsjuk i detta land.
har ni möjlighet att ta semester under vintern är det bästa tidpunkten att åka hit...
Nov-feb,bekväma temperaturer,,men de kan vara kalla nätter..
Lycka till
Av Elgona
30 juni 2008 23:28
nu såg jag att barnen var rätt små,,,jag hade själv inte valt att åka till egypten med så små barn..iallafall inte med en 1 åring...
Av Klasse
1 juli 2008 13:22
Tack för upplysningarna. Bra att vi fick veta det för då är det inget att satsa på. Hade ingen tanke på att det kunde bli så varmt på sommaren. Finns det någat annat och bättre alternativ.
Av Alfva
1 juli 2008 16:46
Citerat från klasse:
Tack för upplysningarna. Bra att vi fick veta det för då är det inget att satsa på. Hade ingen tanke på att det kunde bli så varmt på sommaren. Finns det någat annat och bättre alternativ.
Annat alternativ eller annan kryssning?

Jag har bara varit i Egypten i juni (början) och april. Juni var 45 grader standard, gick sällan (aldrig) under 30 grader på natten, trots att det är nära ökenlandskap. Själv skulle jag dock inte välja bort landet för att jag hade barn med mig, eftersom jag själv inte har lidit av några matproblem i Egypten. Men ni måste vara beredda på att barnen blir av högsta intresse, försäljare är bland de värsta jag någonsin träffat på.

Vill ni väldigt gärna åka iväg på kryssning kanske ni borde satsa på en i Medelhavet istället - vädret är inte lika tropiskt hett och maten är säkerligen inte farlig för magen.. :)

Hoppas ni hittar något bra resmål!
Av Aik
26 aug. 2009 16:23
Hej kom ni iväg på någon Nilen kryssning? Skulle vara intressant att höra hur det var?
/AIK