Nåt om norra Goa?

Av Evalena
5 dec. 2008 11:22
Visningar: 1016
Hej!

Ser ut som att jag och väninnan efter mycket nätletande har hittat en resa över nyår till Norra Goa (Calangute). Har läst äldre diskussionsinlägg om Goa, men är det nån som varit där alldeles nyligen, typ under 2008, och kan säga nåt om t ex prisnivå, utflyktsmål och praktiska tips?
8 dec. 2008 22:03
Hej!
Familjen var där nu i påskas. Utflykter är enklast och billigast att göra med taxi, de är mer än villiga att ta er med. Vi var på utflykt till
en kryddplantage, vi var på krokodilsafari med båt och red på elefanter bl.a. En mycket intressant marknad med inte många turister
är lördagar i Mapuca. Ta gärna en tur in till Panaji, med myllrande folkliv. Restauranger vi tyckte var bra: Little Italy (finns både i Calangute och Baga), Mermaid (med svensk ägarinna). Det indiska rödvinet är mycket bättre än väntat. En bra trerätters middag ca 100-150 sek/person.
En mycket trevligt stämning och fantastisk trevliga och glada männsikor. Dock krävs ett par portioner tålamod på flygplatsen
Vi tog som vanligt Ducoral innan vi åkte och ingen av oss hade några som helst problem med magen.
Ni får säkert en toppenresa.
Av Jimhan
8 dec. 2008 23:06
Låter som ett utmärkt val! Var själv i Candolim söder om Calangute i januari 2008. När det gäller utflykter finns det hur mycket som helst att välja på, vi gjorde t ex en flodtur och spanade efter krokodiler och red på elefanter. Men det häftigaste var när vi testade rafting i Kalifloden under en tvådagarstur med bl a djungelsafari till Dandeli i grannstaten Karnataka. Daytripper tror jag företaget heter. Hoppas ni får en härlig resa! Tips: håll hårt i resväskan när du kommer ut från flygplatsen, eftersom det kryllar av "bärare" som handgripligen insisterar på att bära din väska och sen vill ha rejält betalt.
Av Evalena
22 dec. 2008 22:03
Tack för tipsen!

Har missat det där med Ducoral, det hade nog varit en bra idé, särskilt som jag förstått att Goa är det resmål i världen där det är som störst risk att bli magsjuk... :0( Men, jag har en hel del med i reseapoteket, så det är bara att hålla tummarna!