Nån som har erfarenheter av dessa resebyråer?

Av Nelde
30 sep. 2009 23:43
Visningar: 13459
Nån som har erfarenheter av ReseCentrumGruppen, Budjet, Seat24, SuperSaver eller Kilroy?
Berätta!
1 okt. 2009 18:20
Jag har erfarenhet av Budjet och Kilroy. Vi bokade flygbiljetter och allt funkade bra.
Av Zahide
1 okt. 2009 18:56
Jag har bokat på Supersaver tidigare och det fungerade riktigt bra.
I förrgår bokade jag resa från BudJet, inga problem med själva bokningen. Resan blir av först på sportlovet, så jag kan inte upplysa desto mera om BudJet.
2 okt. 2009 19:53
Hej!
Jag har använt mig av seat24 och det har fungerar helt utan problem.//Ellismellis
Av Hkn
2 okt. 2009 20:38
Har använt Seat24 och Budjet. Båda är bra.

Budjet har barn ihop med TravelPartner (det märks i grafik och hur bokningsmotorn funkar). Skillnaden är att hos Budjet finns bara flygbiljetter. TravelPartner säljer även hotell och hela charterresor. De är seriösa.

Tvekar inte att använda någon av dem.

Cheers,

:: h ::
Av Brjn
2 okt. 2009 20:52
Hejsan!
Bokade med Supersaver förra gången tlll Thailand. Nu har vi bokat med AOB travel. Fungerar jättebra.
Britten
Av Brjn
2 okt. 2009 20:55
Hej igen!
Glömde skriva att jag går alltid bokar igenom flygresor.se. Tycker dom alltid har dom lägsta priserna.
Britten
2 okt. 2009 22:21
Har använt mig av ReseCentrumGruppen och Kilroy.

Genom ReseCentrumGruppen köpte vi riktigt billiga biljetter till USA förrförra julen. Fungerade helt utan problem. Den enda nackdelen var att jag ringde till dem och ville att de skulle se till att SAS-bonus blev registrerad på resan. Det lovade de att göra men bonusen registrerades aldrig utan jag fick efterregistrera när vi kom hem. Ett mindre problem egentligen när vi fick så billiga biljettter.

Av Kilroy köpte vi biljetter till SydKorea. Det var komplicerade bokningar med långa vistelsetider, olika hemfärder för de resande och förändrade hemresetider flera gånger. Vi fick hela tiden en utmärkt service med kontinuerlig e-mailkontakt. Jag kan verkligen rekommendera dem.
Av Borgaf
2 okt. 2009 22:51
Hej
Jag har använt Seat 24 och det har fungerat mycket bra. Skall man åka inom Europa är Norweiganair fantastiskt bra.
9 nov. 2009 10:31
Jag har bokat hos Resecentrumgruppen flera gånger.
Funkade jätte bra, de har riktigt bra priser också!
Av Wazz
31 mars 2010 17:34
Vill varna för AOB Travel. Jag köpte sju biljetter Köpenhamn-Colombo, Sri Lanka genom företaget. En i gruppen ville kliva på i London - turen gick CPH-LHR-CMB - och jag ville göra en ändring i bokningen för att det inte skulle bli krångel vid check-in då alla hade samma bokningsreferens. Några pengar tillbaks ville jag aldrig ha.
"Det går inte", var det svar jag fick. "Checkar inte personen in i CPH är hela resan förverkad och kommer inte att ersättas", fick jag också veta.
Jag blev oerhört otrevligt bemött, och personen jag pratade med ville först inte uppge vare sig namn eller vilket bolag hon jobbade på. (Jag hade bara fått ett telefonnummer från min fru som gjort bokningen och visste inte vilket bolaget var).
AOB Travel gjorde inget, ville inte göra något och sa sig inte kunna göra något. Jag blev ombedd att köpa en biljett till så att personen i London kunde flyga till Köpenhamn för att checka in och flyga tillbaks till London för att ta flyget till Colombo - annars skulle ju hela resan vara förverkad. Den biljetten skulle kosta SEK 3856. När jag sedan bad om telefonnummret till Sri Lankan Airways, för att själv kunna ringa dit och själv göra ombokningen hade AOB Travel inget telefonnummer till det bolag dom själv bokar biljetter med. Det är ju självklart att en hel resa inte blir förverkad om man betalar för hela men väljer att inte använda ett leg eller två.
Det är trist att bli dåligt bemött när man lagt stora pengar hos ett reseföretag, men det är ännu tristare att få felaktig information och råd/hot om att köpa fler biljetter annars är hela bokningen för personen förverkad.
Sri Lankan Airways gjorde ombokningen på mindre än en minut - och var dessutom väldigt trevliga.
AOB Travel vill bara ha dina cash. Har du betalt kan du glömma allt vad service heter. Förbered dig också på ett sällsynt ignorant och otrevligt bemötande.
Av Rayman
22 apr. 2010 08:48
Warning för Seat24.se

Det går inte och lita på Seat24.se
dels är omöjligt och få kontakt med de och om du råkar och göra det minsta fel som fel stava eller något annat du få betala ett straff avgift på nästan 1500:- + måste du ligga ute med hela biljet pengar och hoppas på att få de tillbacka en vacker dag om de inte luras. De har såld biljet för 10 000 Sek till mig har tagit över 20 000SEK från mitt konto snart är det en månad de sitter och håller i minna pengar och vägrar att betala tillbaka har skrivit och anmäld de till Allmänna reklamationsnämnden snart måste anlita advokat och betala en massa pengar till advokaten för att få tillbaka minna pengar.

Jag har bevis och underlag till er som vill ha bevis kontakta mig så skickar jag gärna.
Av Annical
22 apr. 2010 19:47
Hej

Jag bokade en resa till Indien med Kilroy och jag måste säga att det fungerade mycket bra! Kommunikationen fungerade jättebra och så även betalning och allt annat som kan tillkomma när man bokar resa. De var även väldigt lätta att få hjälp av när jag väl befann mig i Indien vilket uppskattades!
Av Veiken
22 apr. 2010 22:11
Jag fixade biljetter via RG och det var Supersaver som var billigast till Bangkok, den gången, 30 oktober -09 (4323:-) med Finnair från Landvetter. Fungerade helt perfekt!
Av Jesperw
23 apr. 2010 07:49
Wazz, du gör allt vad du kan för att svärta ner AOB Travel, även om TS inte ens frågar om AOB i tråden.

Jag har svarat dig i den här tråden: http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/aob-travel-3392 och rapporterat dig till RG:s moderatorer. Ditt beteende vill jag likna vid näthat eller nätmobbing, vilket inte är acceptabelt i någon form.

Om du är övertygad om att du har rätt, då rekommenderar jag dig att skriva en reklamation till företaget. Om du inte får det bifall du hoppas på, dra ärendet vidare till Allmänna Reklamationsnämnden så att du får svart på vitt vad som gäller.
9 okt. 2016 17:10
Akta er för seat24!

Seat24 är ett riktigt bluffbolag gentemot flertalet av deras konkurrenter som jag tidigare har använt mig av.

Jag bokade en tur och retur resa mellan Stockholm och Oslo och betalade en extra avgift på över 400kr för två personer för vad jag trodde var en flexibel biljett. Det visade sig att det inte var det utan jag hade köpt ett avbeställningsskydd som bara gällande om jag blev sjuk, trots att den flexibla biljetten hade kostat lika mycket och det gick naturligtvis heller inte att ändra i efterhand.

När jag då ringer dem får jag efter en lång kötid prata med en fruktansvärt otrevlig engelsk kundsupport. Hon förklarar för mig att om jag vill omboka biljetten så kostar det 2200kr extra per person (original biljetten kostade 800kr per resa). Jag är samtidigt inne på deras hemsida och ser att om jag köper en helt ny biljett med samma flyg så skulle de kosta mig 798kr och frågar då varför denna mellanskillnaden varpå hon förklarar att de tar ut en skyhög service avgift, betalar extra till flygbolaget osv. När jag påtalar att det inte finns någon rimlighet i att betala 1400kr i service avgifter och att jag lika bra kan boka en ny biljett direkt genom deras site så förklarar hon att jag borde betala den extra avgiften ”för att andra saker ingår då”. Jag bad henne specificera vad som ingick då och det enda hon säger då är ”deras service” vilket man rimligen borde få även om man bokar direkt genom deras hemsida. Jag frågar därför om det är någon extra service som jag får om jag betalar dessa 1400kr varpå svaret är nej.

Sedan skyller hon det hela på deras policy och norwegian policy. Jag ringer därför Norwegian som är super trevliga och förklarar att det här helt och hållet är seat24 och har ingenting med dem att göra och skulle absolut inte behandla sina kunder på de sättet. Norwegian ordnar sedan en ny biljett till mig för 570kr.

Frågan jag ställer mig är då, varför ska man använda sig av seat24? I slutändan kostar det bara mer, har mängder av dolda avgifter och stöter man på problem så blir man otrevligt bemött samtidigt som de försöker ta ut extra avgifter.
29 okt. 2016 22:30
Supersaver rekommenderar jag inte. De skriver otydligt hur man når till slutpunkten innan bokning. Sedan ficl vi mail att de vill ändra datum och sätt att åka hem. När vi avbokade vår resan hade vi fått mindre (960sek)än vi betalade för resan om fyra veckor. Då kostade den resan med andra resebolag mycket mer.