Namn på flygbiljetten blev ihop

21 maj 2015 00:12
Visningar: 2148
Jag bokade en resa och skrev förnamn, mellannamn och efternamn.
När jag fick biljetten så stod det förnmanmellannamn och sedan efternman.
Alltså de blev sammansatta.

Blir det några problem med det?
21 maj 2015 10:09
Samma svar från mig.
Så har det alltid blivit för mig när jag flugit Lufthansa över Atlanten. Inga problem.
21 maj 2015 17:41
Och ni har rätt...
Pratade med Resebyrån och det är lugnt..
Av Birgere
21 maj 2015 18:07
Citerat från Beeenjamin:
Och ni har rätt...
Pratade med Resebyrån och det är lugnt..
Felformulerat..

Du har påvisat att resebyrån hade rätt svar, det ska man inte alltid ta för givet. :-)

Felaktiga svar på RG brukar alltid snabbt få mothugg och korrigeras.
21 maj 2015 18:15
Citerat från Birgere:
Citerat från Beeenjamin:
Och ni har rätt...
Pratade med Resebyrån och det är lugnt..
Felformulerat..

Du har påvisat att resebyrån hade rätt svar, det ska man inte alltid ta för givet. :-)

Felaktiga svar på RG brukar alltid snabbt få mothugg och korrigeras.
Vad snackar du om?
Vart ligger problemet?
Resebyrån har rätt. Har även surfat runt idag och det är inga problem. Flera som hade samma fråga framförallt på engelska sidor.
22 maj 2015 20:43
Citerat från Beeenjamin:

Vad snackar du om?
Vart ligger problemet?
Resebyrån har rätt. Har även surfat runt idag och det är inga problem. Flera som hade samma fråga framförallt på engelska sidor.
Nej, det är inga problem med namnet. Vad Birgere syftade på är att resebyråer inte alltid ger korrekt information och det kan jag skriva under på.
Av Jfs
31 maj 2015 20:03
Hej,

Ska åka med Emirates till Dubai om några veckor. När jag bokade biljetten skrev jag in mitt tilltalsnamn vilket är mitt andra namn och efternamn. Alltså struntade jag i första namnet i passet vilket är mitt andranamn. Kommer det bli några problem. Har alltid gjort så förut men nu är jag lite osäker.
Tacksam för svar.
1 juni 2015 00:30
Citerat från Jfs:
Hej,

Ska åka med Emirates till Dubai om några veckor. När jag bokade biljetten skrev jag in mitt tilltalsnamn vilket är mitt andra namn och efternamn. Alltså struntade jag i första namnet i passet vilket är mitt andranamn. Kommer det bli några problem. Har alltid gjort så förut men nu är jag lite osäker.
Tacksam för svar.
Nej, det är inga problem, men säg det gärna när du checkar in/lämnar bagage så att inte personalen blir förvirrad. Man söker automatiskt på det namn som står först.
Av Jfs
1 juni 2015 10:18
Hej igen!

Det har även smugit in ett fel i titeln på bokningen hos min mammas biljett. Det står MR istället för Ms. Kommer detta att orsaka något problem? Vad jag förstått spelar det ingen roll men man vill ju vara på den säkra sidan.
Av Jfs
1 juni 2015 13:10
Tack så mycket för bra info!
Av Jfs
1 juni 2015 17:44
Hej igen,

Såg nu att en i resesällskapet heter Beng-Ove med bindestreck vilket det står på bokningen. Men i passet står det Bengt Ove utan bindestreck. Kommer detta bli något problem. Tacksam för svar så man kan slappna av. Det är ju trots allt dyra biljetter det handlar om.
1 juni 2015 21:26
Citerat från Jfs:
Hej igen,

Såg nu att en i resesällskapet heter Beng-Ove med bindestreck vilket det står på bokningen. Men i passet står det Bengt Ove utan bindestreck. Kommer detta bli något problem. Tacksam för svar så man kan slappna av. Det är ju trots allt dyra biljetter det handlar om.
Nja...du missade inte bara bindestreck utan en bokstav.
Och det brukar de vara hårda för när bokstav missas.
Av Jfs
1 juni 2015 22:04 (redigerad)
Jag skrev fel i mitt förra inlägg. Namnet är rättstavat i bokningen. När jag gick in på bokningen hos Emirates så såg jag att namnet skrivs Bengtove, dvs utan bindestreck. Alla bokstäver är med, det är bara det att namnet skrivs ihop.
Tacksam för svar, kanske Marie78 kan hjälpa mig?
1 juni 2015 22:09
Citerat från Jfs:
När jag gick in på bokningen hos Emirates så såg jag att namnet skrivs Bengtove, dvs utan bindestreck. Alla bokstäver är med, det är bara det att namnet skrivs ihop.
Tacksam för svar, kanske Marie78 kan hjälpa mig?
Du skrev där upp Beng-ove.
Därför skrev jag det svaret.

Men oroa dig inte. Mina mellannamn slogs ihop och ringde flygbolag och det är inga problem.
Av Jfs
1 juni 2015 22:12
Låter bra, tack för hjälpen.
Av Jfs
1 juni 2015 22:52
Skönt att höra. Tack för hjälpen!
17 juli 2016 00:14
Gammal diskussion men jag hakar på! Loggade in på Qatars hemsida för att titta på ebiljetterna, vi har dubbelefternamn och det andra efternamnet är stavat med gemener rakt över och inte med versal som första bokstav. Spelar det ngn roll?
17 juli 2016 01:16
Citerat från Resemamman:
Gammal diskussion men jag hakar på! Loggade in på Qatars hemsida för att titta på ebiljetterna, vi har dubbelefternamn och det andra efternamnet är stavat med gemener rakt över och inte med versal som första bokstav. Spelar det ngn roll?
Nej, absolut inte.