Missat ett efternamn på biljetten

30 dec. 2022 22:57 (redigerad)
Visningar: 176
Hej,
Åker till Thailand i mitten av februari och fick lite panik idag när vi upptäckte att bara ett av mina två efternamn står på biljetten. Samtliga förnamn är med i rätt ordning men bara ett efternamn. Båda efternamn står i passet. Ringde till Supersavertravel som vi bokat via men de kunde inte ändra något och inte svara på om det är möjligt att åka. Vi åker med Thai Airways, direktflyg från Kastrup). Stängt för telefon nu i mellandagarna på Thai airways men fick ett svar från Thai Stockholm via Mail att det var inga problem bara ett av förnamnen och ett av efternamnen fanns med. Men kollade också med Thai Köpenhamn där jag fick ett annat svar att resebyrån vi bokat via borde hjälpa oss med att ändra på biljetten för säkerhets skull, vilket de inte gör. Åker med hela familjen så vill verkligen vara säker på att inte bli kvar på Kastrup, väntat i flera år på denna resa🥲 Någon som vet/erfarenhet av detta?
30 dec. 2022 23:21
Det är komplicerat att ändra namn på utfärdade e-tickets. Strunta i det helt, du blir bara nekad om det är helt fel namn.
Till en annan gång räcker det att uppge endast det första förnamnet.