Någon som besökt Kreta

Av Missen
26 feb. 2008 11:12
Visningar: 2800
Jag undrar om ngn besökt Kreta och kan ge lite tips om vad man kan göra och se där.
Jag tänker ev åka dit med mina barn som är tio och tretton år gamla. Troligen åker vi i juni.

Missen
26 feb. 2008 13:01
Hej! Det är mycket du kan göra på Kreta och så kan du göra hur lite som helst. Jag har Kreta som favorit när det gäller charterresor, har varit där med min dotter en gång och senast med min bästa vän. Lika trevligt varje gång.
Vill du ha äventyr eller lata dagar? Hyra bil är kul att göra någon dag, åka runt och titta, bada vid olika stränder osv. /Hälsn. Ellis
26 feb. 2008 19:32
Hej Missen.

Vi har varit på Kreta tre gånger. Första gången var det Agia Marina i Chaniaområdet. De två andra var till Rethymnon. Om jag ska rekommendera något av dem är det nog Chaniaområdet och väster om stan. Där finns det många fina sandstränder. Det är trevligt att resa in till Chania också nån dag. Där finns det ett vackert hamnområde, en "läder"gata och dessutom en stor Saluhall, som kan vara intressant för ungsomarna.

Vi ska själva åka till Kalamaki väster om Chania i slutet av maj och början av juni. Tidiga resor till Medelhavsområdet brukar vara vackrast, då det fortfarande är grönt och fint.

Ha en trevlig resa!

Gilla
Av Missen
7 mars 2008 14:47
Tack för ditt svar..../Missen
Citerat från ellismellis:
Hej! Det är mycket du kan göra på Kreta och så kan du göra hur lite som helst. Jag har Kreta som favorit när det gäller charterresor, har varit där med min dotter en gång och senast med min bästa vän. Lika trevligt varje gång.
Vill du ha äventyr eller lata dagar? Hyra bil är kul att göra någon dag, åka runt och titta, bada vid olika stränder osv. /Hälsn. Ellis
Av Missen
7 mars 2008 14:48
Tackar. Hur var det i Rethymnon? Ngt tips därifrån?
Tack på förhand.
Missen
Citerat från gullsing:
Hej Missen.

Vi har varit på Kreta tre gånger. Första gången var det Agia Marina i Chaniaområdet. De två andra var till Rethymnon. Om jag ska rekommendera något av dem är det nog Chaniaområdet och väster om stan. Där finns det många fina sandstränder. Det är trevligt att resa in till Chania också nån dag. Där finns det ett vackert hamnområde, en "läder"gata och dessutom en stor Saluhall, som kan vara intressant för ungsomarna.

Vi ska själva åka till Kalamaki väster om Chania i slutet av maj och början av juni. Tidiga resor till Medelhavsområdet brukar vara vackrast, då det fortfarande är grönt och fint.

Ha en trevlig resa!

Gilla
Av Missen
7 mars 2008 14:49
Tackar/ Missen
Citerat från legusta:
Mitt speciella tips på västra Kreta är Paleochora, en underbar by på Kretas sydvästra kust. Lugnt tempo bra stränder. Helt perfekt att bo på jag rekommenderar varmt detta stället.

Se bild och blogg:
http://www.reseguiden.se/minsida/legusta/blogg/2007-04
7 mars 2008 17:39
Hej Missen

Du kan gå in på den här sidan http://www.reseguiden.se/minsida/gullsing/blogg/5613. Där har jag skrivit om grekisk mat. Det kan vara inspiration om Rethymnon. Om du vill veta mer, kan du läsa på www.kalimera.se. Leta efter Kreta högt upp till höger. Där kan du leta fram uppgifter om Rethymnon och kanske hitta min blogg därifrån. Jag skrev där innan jag började skriva på reseguiden.

Gilla