Minst regn på Thailands östkust nu i Oktober?

6 okt. 2007 11:39
Visningar: 7223
Åker i dagarna till Thailand och har hört att under regnperioden mellan juni och oktober regnar det minst på Thailands östkust och speciellt i siambukten på Koh Samet, Koh Chang och i Pattaya. Koh Samui och Hua Hin ska tydligen också höra till lite minde regniga områden.

Stämmer detta? Är det kanske någon som har varit i Thailand under oktober och kan ge tips på vart man bör åka? Och om jag ska välja mellan Koh Samet, Koh Chang, Pattaya, Koh Samui och Hua Hin, vart är det bäst?
Av Mape
6 okt. 2007 12:40
Är precis hemkommen från Thailands ostkust,bor på fastlandet utanför Ko Samet,vi hade några regnskurar vissa dagar,mest på natten
eftermiddagen,men varmt 30g,så det är faktiskt uppfriskande.DE flesta dagar var soliga,det kunde vara molnigt,på morgonen,men vips så blev det sol.Bra tid att åka nu innan säsong,allt är billigare,både boende/restauranger/ja det mesta.Trevlig resa
Av Ronnyk
6 okt. 2007 17:13
HEJ Koh samet har bra året om väder ,mysig ö, lungt och skönt men ändå lite fart på Diamond beach (första stranden)som jag kan rek och bo på,fin strand med puder sand,bra restauranger och schyssta bungalow boenden,de flesta är likvärdiga istandard, HA EN BRA RESA HÄLSNINGAR RON
6 okt. 2007 17:34
Var i Hua Hin 12/10-06 till 22/10-06 och vi hade regn 2 förmiddagar och en natt. Så du kan nog satsa på Hua Hin.
10 okt. 2007 05:37
Bara vad jag har läst mig till och vad för svar jag själv fått när jag frågat så tror jag Koh Chang först och främst.
11 okt. 2007 10:00
Hej!
Har precis återvänt från Thailand östkust.
Det har inte varit mycket regn, det har mest regnat och åskat på nätterna.
Dagarna har varit fina och varma, en del moln, men uppehåll och varmt.

Det ställe jag varit på heter Hat Mae Ramphung och ligger ungefär 18 mil söder om Bangkok, ungefär en mil från Koh Samet.

Här finns det billigt och bra boende, priser från en svensk hundralapp per natt i rum som ligger 50 meter från stranden och där rummen har utsikt över stranden.

Många fiskerestauranger finns i området, men även en tysk och en svensk/thairestaurang där du kan hitta både köttbullar och traditionella thailändska rätter. Toppengod och prisvärd mat.