Markarska Rivieran

Av Sahlena
13 sep. 2015 19:40
Visningar: 425
Hej!
Ska till Markarska den 26/9.
Jag skulle vilja ha lite tips på resturanger, att göra, att INTE göra, stränder...
Ja kort sagt allt som är värt att veta..
Av Myran10
18 sep. 2015 08:42
Restaurang Panorama tycker jag ni ska besöka. Ligger på bergssidan någon km utanför Makarska, fantastisk utsikt och god mat. Apropå strand så tycker vi så långt norr ut som möjligt är bäst. Missa inte heller att ta båt ut till Zlatni rat på Brac.
Av Desires
18 sep. 2015 09:35
Var några dagar i Makarska-området förra året, men bodde i lilla Brela. Mydigt där! Jag tycker också ni ska ta er till Brac någon dag, i Bol ligger den läckra stranden Zlatni Rat som har fått utmärkelsen en av 10 sv världens vackraste o Europa finaste!
Här lite foton www.desires.se/#post93
Av Sahlena
18 sep. 2015 17:11
Hur är det med pengar då?
En del säger att man INTE ska betala med kort utan bara köra kontant,
pga alla avgifter och påslag..
Av Desires
18 sep. 2015 19:07
Kolla med din bank, vi har aldrig haft problem med det, ibland betalar vi med kort o ibland med kontanter😎
Av Myran10
18 sep. 2015 19:51
Hur det är med kortavgifter vet jag inte men på många ställen tar dom hellre kontanter än kort. En bunt sedlar är därför inte så dumt att ha med sig. Inge problem i Makarska att hitta uttagsautomater dock så man behöver inte växla och ta med sig hemifrån.
Av Myran10
18 sep. 2015 19:59
Har inget minne av att dom någonstans la på extra avgift för att man betalade med kort när jag tänker efter. Men flera gånger i somras var det tillfällen vi inte kunde betala med kort utan vi fick gå och ta ut pengar. Främst var det mindre boenden men också när vi var på canyoning i Omnis (större äventyrsföretag). Canyoningen kan jag rekommendera om ni vill göra en rolig utflykt - fantastisk vacker natur och passar alla oavsett ålder (nästan).