Manilla-Stockholm med Cathay Pasific

Av Klara93
6 sep. 2015 12:32
Visningar: 100
Hej!

Jag kommer under februari månad att flyga från Filippinerna till Stockholm med två mellanlandningar.
Jag har först en mellanlandning i Hong Kong på 1 timme och 10 minuter, och min andra mellan landning är i London (Heathrow) på 2 timmar och 25 minuter.

Jag har aldrig rest med två mellanlandningar där det varit så kort tid, ensam förut och undrar därför om tiden är för knapp?

Påvägen ner har jag också två mellanlandningar men med mer tid samt att jag då inte reser ensam, tillskillnad mot tillbaka vägen.

Hur är det med Cathay Pasific? Kan man checha in bagaget hela vägen från Manilla till Stockholm (Cathay flyger hela vägen fast med olika plan)? Är 1 timme för lite att ha på sig i Hong Kong och bör jag boka om mitt flyg till ett annat?

Tacksam för svar!
Av Hawaii
6 sep. 2015 17:50
Utgår från att bokningen med alla flygen gjordes på samma gång, d.v.s. genomgående bokning, vilket innebär att de aktuella flygbolagen anser att dessa tider är tillräckliga för att hinna med nästa flyg. Skulle ett flyg vara försenat arrangerar bolaget ombokning. Du kommer också att kunna checka in baggaget i Manila hela vägen till Stockholm. Sista sträckan (LHR-ARN utgår jag från) är däremot definitivt inte Cathay Pacific. Skulle gissa på British Airways. Vad står det på din bekräftelse? (Flyg nummer och annan info).
Av Rikset
3 okt. 2015 14:44
Har rest exakt samma rutt med Cathay Pacific och det var inga problem alls. Allt förutsätter såklart att flygen är i tid, eller nästan i a f.... Det var lite jäktigt i Hong Kong bara i pass/säkerhetskontroll med lång kö (antar att du också kommer dit sent på kvällen), men vi sa till att det var ont om tid för connecting flight och fick smita förbi. Hann med både lite shoppingkoll och toabesök.