Makrigialos

Av Pepie
22 aug. 2006 21:19
Visningar: 2390
Ska åka med min lilla familj till Makrigialos - Kreta i september. Nån som nyligen varit där och kan berätta helhetsintrycket? Börjar bli nyfiken!
Av Jossy
22 aug. 2006 22:42
Var där i april -00, då kändes det som det var en halv gata ungefär... men stranden var bra och enbart sandbotten.
Av Pepie
15 sep. 2006 22:17
Nu har jag varit till Makrigialos....
En underbar resa till sol och bad med min familj som består av mej, en sambo och två döttrar 6 och 9 år.
Stranden är sammetslen, vattnet mjukt och klart, även om man solar på luftmadrass ute på djupa vattnet ser man ner till bottnen.
Området kring resorten är rent och snyggt. Inte ett skräp så långt man ser.
Poolområdet som är nybyggt är fräscht och härligt. Där finns La Tasca lunch och middagsservering. Barnen kan leka i poolen medan du betalar notan.
På kvällen åt vi fantastiskamiddagar på Gabbianos ( faktiskt 3 gånger), och sedan gick vi på familjeshowen nere på Limebar på resorten - vilken klass och vilken musik!!!!!!!!!!!!
Jag kan hålla med om att byn är liten men den har vad man behöver och det finns ju chans till utflykter om man vill.
Bussresan från flygplatsen är i längsta laget men vilken resa, sightseeing-mässigt är det en fin resa längs Kretakusten, få förunnat.
Näe, jag är då himla nöjd med vår resa. Rekommenderas varmt till dej med barn. /PEPIE
Av Diuva
6 jan. 2007 19:41
Hej.
Vi ska till Makr i sommar, vi har också viss tvekan till tiden i buss. Vi vill sola och bada och det verkar ju vara optimalt på platsen. Fanns det lite "köpgata" också eller vart ska man åka för att handla lite "nån molnig" dag?