Londonresa med 13-årig dotterson

1 sep. 2008 22:02
Visningar: 2000
Hej på er! Tänkte åka till London någon gång framöver tillsammans med min 13-årige dotterson. Tacksam för tips på hyggligt boende, kommunikationer samt trevliga saker att se/göra som passar oss båda, är själv 62 år. Det får inte vara alltför töntigt utan gärna lite lagom fräsigt att stoltsera med när han kommer hem. Bra shoppingställen? Killen gillar goth-stilen i klädväg eller Tokyo street fashion, jag går igång på designermärken och roligt mode. Tacksam för tips!
1 sep. 2008 23:20
Låter som att killen i alla fall borde åka till Camden och gå på Camden Market... mycket sådan stil samt vanliga grejer som man kan fynda! Och Madame Tussauds rekommenderar jag, främst till pojken.. Ett besök på Chamber Live (deras gastkammare) vore nog coolt för honom.. fast INTE utan sällskap och du kanske inte klarar något sådant? Jag fick nästan hjärtattack trodde jag i alla fall, aldrig varit sååå rädd. Men det var samtidigt riktigt roligt! :)
2 sep. 2008 12:16
En kul grej vi gjorde 2004 i London. Var en sightseeing tur med en amfibie'bil/buss' som kör på gatorna men också kör ner i Themsen,
jättekul! Tror att din 13 åring kan tycka det också. Kolla in länken: http://www.londonducktours.co.uk/
2 sep. 2008 18:18
Passa på att se musical, typ Spamalot eller We will rock you! Naturhistoriska muséet och Science museum är väl värda ett besök (när vi var där var det en utställning "game on" med dataspel från första till det senaste och man fick spela allt!!). Madam Toussoud Wax museum är faktiskt kul! Ta en lunch på Hard rock café och passa på att se se Buckingham palace. Vi tog en tur med sightseing bussen som var helt ok. En taxitur med deras stora vackra taxibilar rekommenderas..:-))) (annars använde vi tunnelbanan mycket). Vi bodde mycket bra inte långt från naturhistoriska muséet, samma gata, holliday inn, London kensington forum, bra läge, nära till tunnelbana och starbuck för frukost mittemot tunnelbanan. Kolla annars www.tripadvisor.com för londonhotell. En kul klädshopp med t-shirts med roliga tryck är David&Goliath http://www.davidandgoliathtees.com/index.php?mode=HMT
/resepiraterna
Av Pogge
5 sep. 2008 20:15
Hej
Många tycker att Madame Tussauds är överskattat men jag tycker att det va as coolt.
rekomenderar verkligen d. Jag tror ni komer gilal det båda två.
camden market är också kul såklart. finsn mycket skumma grejer där.

ett gott skratt.

mvh Johan
Av Kimse
22 sep. 2008 12:09
För ca 2 år sedan bodde jag o mina 2 söner på St David´s Hotel, 16-20 Norfolk Square London W12RS
Det ligger alldeles vid Paddington Station o var helt okey. Ca 1000:-/natt för 3-bäddsrum o frukost.
Nära bland annat Notting hill o väldigt centralt. Bara att hoppa på bussen eller ner i tunelbanan!!!
Slå på nätet så hittar du dom där.
10 minuter från Oxford Street och Hyde Park!!!
Av Kimse
22 sep. 2008 12:10
För ca 2 år sedan bodde jag o mina 2 söner på St David´s Hotel, 16-20 Norfolk Square London W12RS
Det ligger alldeles vid Paddington Station o var helt okey. Ca 1000:-/natt för 3-bäddsrum o frukost.
Nära bland annat Notting hill o väldigt centralt. Bara att hoppa på bussen eller ner i tunelbanan!!!
Slå på nätet så hittar du dom där.
10 minuter från Oxford Street och Hyde Park!!!
22 sep. 2008 18:19
Hej!
Jag bodde på St.Giles Hotel när jag var i London 2005, hotellet var OK men läget var super! Alldeles bakom hörnet av Oxford Street, nära till all shopping.
Ni borde definitivt gå på Madame Tussauds och åka London Eye - världens största pariserhjul!
Regent Street är väl mycket dyrt och designerkläder skulle jag tro...