Lite funderingar inför florida resa

28 dec. 2015 08:54
Visningar: 189
Hej,

Jag är på gång att åka med grabben som är 6 år till florida 2veckor Det blir antingen iår april eller nästa år april, beroende vad man ska lägga flr total kost på det..

Men jag har då lite funderingar ?

* budget, vad ska man räkna för kostnader för boende, mat, nöjen etc.
Vad skulle ni lägga för en totalbudget ?

* Restips, vad bör man se och göra med en 6åring?

Min spontana känsla när jag suttit och läst är att flyga till/från Orlando och ha det som bas :)

Men kom gärna med tips o råd

Mvh
L-O
28 dec. 2015 09:36
Du kan med fördel vänta till nästa år, barnen ska helst inte vara för små när man åker till Orlando.
Jag åkte till Florida för några år sedan i april, kolla gärna min reseberättelse för inspiration och tips:
http://4000mil.se/index.php/florida-och-bahamas-20120417-20120501/

Om du åker i april, kan det vara en bra idé att försöka att INTE taima in påsken, då blir det väldigt fullt i nöjesparkerna...

Jag brukar vara ganska duktig på detta med resebudjetar, men vår resa urartade fullständigt ekonomiskt... :-)
Minns siffran 60.000 kr för 3 pers (2 veckor inkl 3-dagars kryssning till Bahamas) men minns inte hur mycket som ingick i det beloppet.

Vad ni ska se och göra? Parkerna förstås samt några lugna baddagar.
I den åldern är det Disneys parker man ska satsa på snarare än Universal Studios.
Någon vattenpark kanske också?
28 dec. 2015 09:44
Citerat från Gunillad:
Du kan med fördel vänta till nästa år, barnen ska helst inte vara för små när man åker till Orlando.
Jag åkte till Florida för några år sedan i april, kolla gärna min reseberättelse för inspiration och tips:
http://4000mil.se/index.php/florida-och-bahamas-20120417-20120501/

Om du åker i april, kan det vara en bra idé att försöka att INTE taima in påsken, då blir det väldigt fullt i nöjesparkerna...

Jag brukar vara ganska duktig på detta med resebudjetar, men vår resa urartade fullständigt ekonomiskt... :-)
Minns siffran 60.000 kr för 3 pers (2 veckor inkl 3-dagars kryssning till Bahamas) men minns inte hur mycket som ingick i det beloppet.

Vad ni ska se och göra? Parkerna förstås samt några lugna baddagar.
I den åldern är det Disneys parker man ska satsa på snarare än Universal Studios.
Någon vattenpark kanske också?
Tack för svar :)

Ja som du säger så är det väl parker o bad mest som gäller.
Sea world känns ju intressant också, sen vet jag inte riktigt men sånt som är skoj för ett barn :)

Jag räknar med 1000:- dag för boende samt liknande siffra per dag för mat och nöjen men jag vet inte om den stämmer bra ? man vill ju inte åka dit och säga nej det är för dyrt.
Det vi vill göra gör vi är väl tanken.

Men kalkylen ser väl enkelt räknat ut följande:

flyg: 12000:-
Hyrbil: 5000:-
Mat/nöjen: 15000:-
Boende: 14000:-

Så totalt 46000:-


Ska gå in och läsa din reseberättelse ! :)
28 dec. 2015 11:15
Parkerna kostar en del, så det hänger rätt mycket på hur många dagar ni kommer spendera i de olika parkerna.

Orlando passar som bas, men reser ni i april, så skulle jag nog starta och avsluta i Orlando och försöka spendera lite tid på västkusten samt någon dag nere vid Miami också, så får ni se lite mer och plaska en del i havet.

Vad det gäller budgeten i övrigt så handlar det ju mycket om va ni äter och hur ni vill bo. Passa på och testa många av de snabbmatställena som inte finns i Sverige, så kommer ni äta billigt, samt testa kedjor som vi annars bara ser på TV.

Du och grabben kommer få en kanonresa!
28 dec. 2015 11:21
Ja boende och mat har vi inga jättekrav på, ett barn äter nog hellre på kedjorna än lyxrestaurang :)
Citerat från Miamitravel:
Parkerna kostar en del, så det hänger rätt mycket på hur många dagar ni kommer spendera i de olika parkerna.

Orlando passar som bas, men reser ni i april, så skulle jag nog starta och avsluta i Orlando och försöka spendera lite tid på västkusten samt någon dag nere vid Miami också, så får ni se lite mer och plaska en del i havet.

Vad det gäller budgeten i övrigt så handlar det ju mycket om va ni äter och hur ni vill bo. Passa på och testa många av de snabbmatställena som inte finns i Sverige, så kommer ni äta billigt, samt testa kedjor som vi annars bara ser på TV.

Du och grabben kommer få en kanonresa!
Av Fialj
30 dec. 2015 21:39
När vi (2 vux + 2 barn) var i Florida landade vi i Orlando. Tillbringade några dagar där för Disney, Seaworld och shopping. Sedan begav vi oss till Floridas västkust. Favoriten blev Anna Maria Island med sitt lugna tempo och fantastiska stränder. Där såg vi både vilda delfiner och rockor. Det gick en gratisbuss på ön, så det var lätt att ta sig mellan olika platser. Kan varmt rekommendera denna ö. På vår vidare färd söderut, stannade vi på Caspersen beach och plockade hajtänder. En spännande upplevelse för barnen. Även Fort Mayers beach var barnvänligt, med fina stränder och många utflyktsmål inom lagom avstånd.