Letar trevlig bar/uteställe på manhattan

Av Ulfie81
24 feb. 2011 17:15
Visningar: 505
Tjenare!

Åker den 3e Mars till NYC för första gången:) Huvudsakligen för att se Lunkan storspela i Rangersmålet men även för att dra en å annan harvey wallbanger på kvällen. I alla fall, hotellet ligger precis runt hörnet från times square. När det gäller att gå ut så håller vi oss nog mellan times sq och madison square garden ungefär, men det är definitivt inte spikat utan vi tar oss dit det finns rekommendationer.

Vad vi då letar efter är någon nice klubb och nått gött barhäng/bra mingelställe/lounge. trendig, fräsh cool bar. gärna med bara ståbord, dvs mingelvänligt.... Som en någorlunda schysst hotellbar (läs heaven 23, Incontro, eller pianobaren på gothia göteborg)där man kan avnjuta en go drink eller öl efter en lång dag på manhattan

Alla tips är mer än välkomna
Av Sisso
24 feb. 2011 21:22
Varför inte besöka "Lunkans" egna bar!! Det har jag tänkt att göra nästa gång vi är i NYC :)
Av Ulfie81
25 feb. 2011 09:23
Vi hade faktiskt tänkt kolla in henkes ställe "tiny´s" men hittar ingenstans man kan boka bord eller dylikt
Av Ulfie81
25 feb. 2011 09:54
har faktiskt kollat där men hittar inget.... bara massa "irländska" pubar, och det är inte riktigt det jag är ute efter.
däremot hittade jag http://www.230-fifth.com/ som börjar likna något :)
Av Asok
25 feb. 2011 10:48
Tiny's har inte öppnat ännu därför finns det ingen site ännu för bokning etc. Renoveringen tog längre tid än beräknat och öppnar nog inte förrän om "några veckor" vilket kan bli när som helst i mars/april IMO.
Av Ulfie81
25 feb. 2011 10:58
Sjutton va tråkigt, trodde nästan den borde vart klar nu... :) får gå på warren 77 som väl är averys restaurang
Av Annl
24 mars 2011 21:51
Hej

Kolla senaste numret av Vagabond som kom häromdagen - de har ett reportage om fräcka takbarer i NYC.
25 mars 2011 12:10
Ulfie - nu när du har varit där - har du nåt bra tips?