Las Vegas + Expedia ?

Av Moth63
25 aug. 2011 20:20
Visningar: 338
Kan det verkligen vara sant att det är billigare att boka med Expedia än att boka via hotellets site direkt?
Jag hittade flygresa mellan NYC och LV för ca 3000:- som passade mina restider, lite dyrare men så fick det bli, sen upptäckte jag att jag kunde beställa hotell i samma veva med minst ca 20% rabatt, jag fick 6 nätter i oktober på MGM (verkar vara i en dyr period enligt deras bokningssida) +flyget för 7700:-
Enligt MGM´s site skall de ha ca 1300$ för 6 nätter, det är ju nästan som man undrar om det kan vara sant när man bokar med Expedia?

Hm..
Av Peter_o
25 aug. 2011 21:58
Det kan nog vara riktigt, men det är ett par saker man kan vara observant på. Rummen kanske inte är likvärdiga. T ex kan det vara bättre utsikt från de rum du bokar direkt på hotellets sida. Då man bokar endast hotell kan en del sajter presentera priset före skatt och avgift. Den läggs normalt på i sista ledet före betalning, men det kan hända att du betalar hotellpriset via sajten och sedan blir krävd på skatt och avgift när du checker in eller ut.

/PeterO
Av Moth63
25 aug. 2011 22:17
Jag kollade faktiskt deras billigaste rum, faktum är att förra gången jag var där bokade jag via siten och fick ett rum med dålig utsikt, jag klagade och fick en kanonrum :-)
På Expedia kunde man skriva önskemål angående rummen, vilket jag gjort
Av Pelle77
25 aug. 2011 22:43
Om inte bokningssidorna kunde hitta billiga dealer skulle de inte existera. Jämför vad hotellet i sig kan erbjuda och priset på expedia. Skiljer det under 1000 kr totalt så boka via hotellet då du har lättare att få bättre rum eller har möjlighet att ändra befintlig bokning.
Av Moth63
25 aug. 2011 22:48
Skilljer sig ju ca 3500
Av Pelle77
25 aug. 2011 23:33
Boka på expedia i så fall.
Av Moth63
26 aug. 2011 07:49
Kanske andra som har erfarenheter av att boka med Expedia och kan bekräfta :-)
26 aug. 2011 08:01
Det stämmer säkert, har bokat med Expedia många gånger utan problem.
Skatterna ingår, har alltid gjort när vi bokat i alla fall.
Det som kan tillkomma vilket nog är vanligt i Vegas är Resort Fee (tillkommer hur man än bokar) en fuskavgift de tar, där ingår i regel en gratis drink, handukar vid polen och liknande som lika gärna kunde ingå i grundpriset.

Det man kan göra är att kontakta hotellet och berätta vilket pris man fått på Expedia, har man tur så får man samma pris av hotellet.
Av Moth63
26 aug. 2011 08:06
Tack för era svar, ju jag vet om serviceavgiften, så det är väl bara att hålla tummorna
Av Annl
26 aug. 2011 18:17
Hej,

Min erfarenhet är att Exepedia är särskilt bra och billiga på USA eftersom de är stora där- jag har hittat mängder med riktigt bra och riktigt prisvärt boende via dem.
Av Annl
26 aug. 2011 19:46
Hoppas du får till en riktigt bra resa och LV är sååå fräckt....