Kryssning

Av Line65
1 maj 2019 07:07
Visningar: 388
Hej
Ni som kryssat i Karibien
Vilken rutt tycker ni ör vackrast?
Funderar på att åka 7-9dagar från Florida i Mars nästa år
Finns det något rederi där även utflykterna ingår?
Någonstans man kan hitta bra rabatter?
Vi ör i 50 års åldern o önskar gärna ett fartyg med så lite barnfamiljer som möjligt ;) tips?
Boka hemifrån eller från amerikanska sidor?
1 maj 2019 09:59
Frågan är hur er ekonomi ser ut, men det finns ju t.ex. rederiet Star Clippers (med sina segelfartyg) som knappast har så många barn. Jag menar att det mesta ingår på Regent Seven Seas Cruises (och där är heller inte så mycket barn). Princess Cruises lockar nog också mest vuxna.
Dem ni ska undvika är ju då Royal Caribbean, Disney Cruises och Norwegian Cruise Lines t.ex.

Jag hade valt att kryssa i södra delen av Karibien, men de kryssningarna brukar utgå från San Juan. Annars hade jag föredragit den östra sidan framför den västra.
Av Line65
1 maj 2019 10:30
Citerat från Worldofmarie:
Frågan är hur er ekonomi ser ut, men det finns ju t.ex. rederiet Star Clippers (med sina segelfartyg) som knappast har så många barn. Jag menar att det mesta ingår på Regent Seven Seas Cruises (och där är heller inte så mycket barn). Princess Cruises lockar nog också mest vuxna.
Dem ni ska undvika är ju då Royal Caribbean, Disney Cruises och Norwegian Cruise Lines t.ex.

Jag hade valt att kryssa i södra delen av Karibien, men de kryssningarna brukar utgå från San Juan. Annars hade jag föredragit den östra sidan framför den västra.
Tack:)
Har du kryssat med någon av dom du nämnde? Nöjd?
1 maj 2019 12:32
Citerat från Line65:
Citerat från Worldofmarie:
Frågan är hur er ekonomi ser ut, men det finns ju t.ex. rederiet Star Clippers (med sina segelfartyg) som knappast har så många barn. Jag menar att det mesta ingår på Regent Seven Seas Cruises (och där är heller inte så mycket barn). Princess Cruises lockar nog också mest vuxna.
Dem ni ska undvika är ju då Royal Caribbean, Disney Cruises och Norwegian Cruise Lines t.ex.

Jag hade valt att kryssa i södra delen av Karibien, men de kryssningarna brukar utgå från San Juan. Annars hade jag föredragit den östra sidan framför den västra.
Tack:)
Har du kryssat med någon av dom du nämnde? Nöjd?
Endast med Royal Caribbean och det var bara en kort tur för att prova på. Har besökt ett av Regent Seven Seas fartyg. I övrigt är mitt svar enbart baserat från allmän observation och intresse av resebranschen överhuvudtaget.
Har annars varit mycket i Karibien, men brukar bo på öarna och resa runt med flyg eller färja.
1 maj 2019 20:25
Jag skulle i första hand rekommendera västra Karibien alternativt södra. Västra Karibien har finare vatten och mer marint liv kvar än på östra sidan, men hela området erbjuder fina stopp.

Ang. rederi så skulle jag rekommendera Princess som är riktigt bra mellanklass och kan ni betala lite mer så boka utan att tveka med Oceania, avslappnad skön lyx rakt igenom och i princip Inga barnfamiljer. Oceania har regelbundna erbjudanden där man kan få även utflykter, drick och pengar ombord inkluderat i rabatterat pris, ofta minst 30% billigare än deras ordinarie listpriser.
Av Line65
1 maj 2019 21:01
Citerat från Lallarebecca:
Jag skulle i första hand rekommendera västra Karibien alternativt södra. Västra Karibien har finare vatten och mer marint liv kvar än på östra sidan, men hela området erbjuder fina stopp.

Ang. rederi så skulle jag rekommendera Princess som är riktigt bra mellanklass och kan ni betala lite mer så boka utan att tveka med Oceania, avslappnad skön lyx rakt igenom och i princip Inga barnfamiljer. Oceania har regelbundna erbjudanden där man kan få även utflykter, drick och pengar ombord inkluderat i rabatterat pris, ofta minst 30% billigare än deras ordinarie listpriser.
Tack för tipsen :)
19 maj 2019 09:36
Hej! Har kryssat med Royal Carribean, MSC, och Royal Clipper, segelfartyg.
Det sistnämda ST Vincent och Grenadinerna, slår allt med hästlängder, men också dyrare. Vi hade inga barn ombord.
Royal Caribbean kryssade vi i Västra Karibien, barn javisst, men inte så det störde. MSC o Costa har stora barnrabatter också såklart många barn på dessa. I febr-20 ska vi kryssa ner till ABC öarna med Celebrity Cruises, som tillhör Royal Carribean, men lite högre klass, även om vi tyckte Royal Carribean var jättebra.