Kroatien(Hvar & Split)

1 aug. 2006 11:16
Visningar: 2696
Hej!
Jag och min pojkvän åker till Kroatien om några dagar. Vi ska vara i Split två dagar, sedan på ön Hvar(vi bor i Hvarstad) i fem dagar. Skulle vara roligt att få lite tips på vad man kan göra och sådant man inte får missa osv. Är det något som varit där nu i sommar? Hur är prisläget nu?
Mvh/Jessica
Av Holsten
12 aug. 2006 23:36
Jag och min flickvän har varit där tidigare i somras. Vi reste runt i hela Dalmatien och var både till Hvar och Split. När ni är i Hvar så tycker jag ni bra kan fara till Blå grottan på Bisevo. Den är jättefin (har bilder därifrån om du vill se). Annars är Hvar stad en underbart fin och härlig stad som man inte får missa när man är i regionen. Split är också fin, men man märker genast att den är lite större och mera storstad än resten av öarna/städerna. Resten av ön Hvar är kanske inte riktigt lika häftig, vi var till Stari Grad också men där var det mest charterhotell och inte alls lika fint tyckte vi.

Vi reste som sagt runt i Dalmatien i 3 veckor och besökte Dubrovnik, Korcula, Hvar, Stari Grad , Vis, Split, Makarska och Dubrovnik igen... :) Vi han också med att fara upp till nationalparken Plitvice som är underbar med hundratals vattenfall och 16 stora sjöar i olika höjdnivåer. Det är dock halvvägs upp till Zagreb så dit kanske ni inte hinner... Fråga på om det är ngt mer du undrar över. Prisnivån är kanske lite billigare än här uppe i norden men inte mycket. Det börjar bli en och samma nivå i hela europa nu....
13 aug. 2006 20:53
Tack för tipsen! Hann tyvärr inte läsa detta innan vi åkte. Vi kom hem igår. Har haft det hur bra som helst. Vi gillade verkligen Hvar stad, så fint och mysigt. Tror du ni kommer åka tillbaks till Kroatien igen? Vilken plats gillade ni mest? Mvh/Jessica
29 mars 2008 19:13
Hej Jessica

har du något tips på boede i Hvar stad?

Mvh peter