Kort roadtrip (fre-sön) Miami - Orlando

Av Peson79
10 sep. 2018 15:56
Visningar: 333
Hej,
Till att börja med, förlåt för ännu en tråd om Florida, men jag behöver några riktigt goa råd!
Jag och två kollegor, alla tre är män, åker på jobbresa till Orlando nästa fredag. Dock ska vi flyga ned till Miami och sen ta bilen upp till Orlando under två dagar och det är hit vi behöver tips och idéer.

Vi landar i Miami ca kl 17.00 på fredag och tänker sova över där en natt. På lördagen hyr vi bil och åker upp till Orlando över två dagar. Vi planerar att vara framme i Orlando ca kl 16.00 på söndagen.
Så, vad gör ni där mellan?

Just nu funderar vi på Miami beach någon timma på lördagen, gå över till Wynwood och titta.
Ta bilen längs med östkusten och stanna på vägen i Fort Laurendale, West Palm osv. Kanske titta på kändisars hus.

Det enda vi har som vi vet att vi vill göra är att gå till en gun range och det lutar åt Indian River Sportsman Indoor Target Range.

Så, vad har ni gjort på denna korta roadtrip? Har ni något sjysst hotell att rekommendera i Maimi och på vägen upp?

Alla tips mottages tacksamt!!
Av Daytona
10 sep. 2018 19:10
Är ni motorintresserade så sväng mot Daytona Beach och ta en guidad tur på Speedwaybanan
11 sep. 2018 08:30
Hade nog hyrt bil direkt vid ankomsten. Som ni planerat skall ni ändå ta er från flygplatsen till ert boende för att sedan på lördag fm ta er till ngn biluthyrare. På så sätt hinner ni även en liten utflykt till Miami Beach på fredag kväll.
Som Birgere skriver, inga stopp på vägen till Orlando, ni lär tröttna efter en timme på att köra småvägarna :)

.Om ni ändå skall skjuta: http://www.lockandloadmiami.com/
Av Daytona
11 sep. 2018 08:36
Ja, ta ut hyrbilen direkt och ta en sväng i MIami på fredagkvällen. Då är ni klara att dra vidare på lördagmorgon, då ni antagligen kommer att väcka tuppen pga jetlag.
11 sep. 2018 09:00
Håller med, skippa övernattning på vägen, kör snabbaste vägen dit ni ska om det nu blir via Daytona eller inte.
Ni kan lägga natten i Miami Beach, lätt att ta bussen från flygplatsen, vill ni se kändishus kan ni ta en båttur från Bayside i Miami runt Star Island mm.
(Man går knappast till Wynwood från Miami Beach)
Av Peson79
11 sep. 2018 09:54
Stort tack för svaren. Dock har vi redan varit i Orlando och kan den staden. Daytona har jag varit i men inte inne på banan, kan vara värt det kanske.

Menade inte GÅ ordagrant till Wynwood, mer att ta sig dit. :)

Finns det alltså inget kul att göra på vägen? Är det bättre att vara två dagar i Miami?
Ska vi styra bilen västerut och ta kusten där istället?
11 sep. 2018 10:09
Citerat från Peson79:
Stort tack för svaren. Dock har vi redan varit i Orlando och kan den staden. Daytona har jag varit i men inte inne på banan, kan vara värt det kanske.

Menade inte GÅ ordagrant till Wynwood, mer att ta sig dit. :)

Finns det alltså inget kul att göra på vägen? Är det bättre att vara två dagar i Miami?
Ska vi styra bilen västerut och ta kusten där istället?
Förstår jag rätt att ni har jobb på Måndagen och ska fördriva tiden tills dess så skulle jag säga, stanna i South Beach och ta bussen, taxi eller vattentaxi in till Miami om ni vill, att ta en natt här och en där ger inte så mycket. Ni kan som sagt ta bussen och sen hyra bil till när ni ska köra norrut. Det finns många uthyrare i området, senast hyrde vi av Sixt på 4332 Collins Ave. bästa uppgraderingen vi fått hitintills :)
Av Daytona
11 sep. 2018 11:25
Eller åk ner till The Keys och ta en 3 h snorkeltur, kolla in Key West etc
Av Peson79
11 sep. 2018 11:46
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Peson79:
Stort tack för svaren. Dock har vi redan varit i Orlando och kan den staden. Daytona har jag varit i men inte inne på banan, kan vara värt det kanske.

Menade inte GÅ ordagrant till Wynwood, mer att ta sig dit. :)

Finns det alltså inget kul att göra på vägen? Är det bättre att vara två dagar i Miami?
Ska vi styra bilen västerut och ta kusten där istället?
Förstår jag rätt att ni har jobb på Måndagen och ska fördriva tiden tills dess så skulle jag säga, stanna i South Beach och ta bussen, taxi eller vattentaxi in till Miami om ni vill, att ta en natt här och en där ger inte så mycket. Ni kan som sagt ta bussen och sen hyra bil till när ni ska köra norrut. Det finns många uthyrare i området, senast hyrde vi av Sixt på 4332 Collins Ave. bästa uppgraderingen vi fått hitintills :)
Exakt! Vi har jippo på söndagkvällen och sen arbete på måndagen.
Ok, så hotell på South beach. In till stan via båt. Hyr bil till söndags morgon och sen åker uppåt med korta lunchstopp på vägen.
11 sep. 2018 14:55
Citerat från Peson79:
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Peson79:
Stort tack för svaren. Dock har vi redan varit i Orlando och kan den staden. Daytona har jag varit i men inte inne på banan, kan vara värt det kanske.

Menade inte GÅ ordagrant till Wynwood, mer att ta sig dit. :)

Finns det alltså inget kul att göra på vägen? Är det bättre att vara två dagar i Miami?
Ska vi styra bilen västerut och ta kusten där istället?
Förstår jag rätt att ni har jobb på Måndagen och ska fördriva tiden tills dess så skulle jag säga, stanna i South Beach och ta bussen, taxi eller vattentaxi in till Miami om ni vill, att ta en natt här och en där ger inte så mycket. Ni kan som sagt ta bussen och sen hyra bil till när ni ska köra norrut. Det finns många uthyrare i området, senast hyrde vi av Sixt på 4332 Collins Ave. bästa uppgraderingen vi fått hitintills :)
Exakt! Vi har jippo på söndagkvällen och sen arbete på måndagen.
Ok, så hotell på South beach. In till stan via båt. Hyr bil till söndags morgon och sen åker uppåt med korta lunchstopp på vägen.
Det finns ju massor av alternativ, utfärder till t.ex. Everglades, stadsrundtur, strandhäng, barrunda, zoo, Seaquarium, shopping, museum...............
Av Peson79
12 sep. 2018 10:58
Citerat från Brycecanyon:
Eller KSC om du inte varit där.
KSC är ju inte riktigt i närheten. Men, har redan varit där.