Köpa apple produkter i Hong kong

18 mars 2018 13:40
Visningar: 923
Hej!
Är i Hong kong i 5 dagar och har sett att priserna på apple produkter är ganska bra jämfört med hemma i Sverige. Har tänkt köpa en Apple watch series 3 + GPS (eftersom Cellular inte fungerar i Sverige). Vad ska jag tänka på när det gäller var jag ska köpa klockan, vad gäller för garantier och fungerar den som den ska hemma i Sverige om den är köpt här. Har hört något om Apple care som ska vara garanti på 1 år över heöa världen. Stämmer detta? Något mer jag ska tänka på?
Väldigt tacksam för hjälp!
Av Birgere
18 mars 2018 13:49
Den klockan kan du köpa utan problem i HK. Hur garantin ser ut just i HK för Apple Watch kan du se på Apples hemsida. AppleCare är ett förlängt garantipaket som gäller i 3 år. Om det är värt pengarna kan du fundera på när du vet mer om garantin samt vad AC kostar.
Köper du klockan i en AppleStore så installerar dom den direkt åt dig och knyter upp den mot ditt AppleID och iPhone.
Medlemmen har tagit bort svaret
18 mars 2018 17:20
Citerat från Birgere:
Den klockan kan du köpa utan problem i HK. Hur garantin ser ut just i HK för Apple Watch kan du se på Apples hemsida. AppleCare är ett förlängt garantipaket som gäller i 3 år. Om det är värt pengarna kan du fundera på när du vet mer om garantin samt vad AC kostar.
Köper du klockan i en AppleStore så installerar dom den direkt åt dig och knyter upp den mot ditt AppleID och iPhone.
Tack för svar!
Så det ska vara precis samma klocka och programmvara som om jag skulle köpa den hemma då? Eller är det någon skillnad.
Sen undrar jag också om det är bäst att köpa den i en AppleStore eller funkar det lika bra i någon annan butik?
Av Birgere
18 mars 2018 17:31
Citerat från Resejontez:
Tack för svar!
Så det ska vara ptecis samma klocka och programmvara som om jag skulle köpa den hemma då? Eller är det någon skillnad.
Sen undrar jag också om det är bäst att köpa den i en AppleStore eller funkar det lika bra i någon annan?
Den modellen (42mm) som du är på jakt efter heter A1859 över hela världen. Däremot LTE versionen skiljer sig mellan olika kontinenter och den modellen ska man enbart köpa i Europa eller helst vänta tills den får stöd i Sverige.

Jag brukar köpa på Apple Store när jag köper Appleprylar utomlands då vet man att det är äkta vara.
Av Wapppe
15 okt. 2018 07:26
Hej, någon som vet om det ändrats något ska till Hong Kong om 3 veckor, klurar på att investera i en Apple Watch då det verkar skilja någon tusenlapp mot hemma, fortfarande ingen idé att köpa en med 4G stöd utomlands eller? Dock Telia kund och dom verkar inte ha något intresse av att hoppa på detta århundrade...