Koh Lipe!

Av Jannest
25 feb. 2007 23:34
Visningar: 457
Hej!

Ska tillbringa ca en vecka på Lipe har "familjerådet" (2 vuxna, 2 tonåringar) bestämt när vi åker runt. Tar tacksamt emot tips på hyggligt boende (fläkt/god mat/prisvärde). Vilken av stränderna (med tanke både på bad/snorkling) är bäst?

Ifall vi stannar ytterligare några dagar i trakten tas gärna tips på andra öpärlor i närheten emot...

Tackar önskar J-Å på förhand
Av Joaxel
5 mars 2007 12:29
Hej !
Läsa gärna mitt inlägg på annan Koh Lipe fråga. Bästa stranden var enl vår familj den där du kommer in med båt och det gör många så där är båttrafik, bitvis störande, men gå till "ändarna" av stranden så hittar du lite lugnare plats. Missa inte att gå till andra sidan av ön, Mountin Resort, mindre båttrafik och ganska ok snorkling en kort bit ut. Finns en sandrevel en bit ut med grunt vatten och där den övergår till djupt vatten finns gott om fisk.
Men här kör long tail båtarna så aldrig ensam ute. Finns oxå på andra siden vid den stora populära stranden ett ställe som kallas "shark point" när jag var ute och snorklade såg någon en haj, tyvärr missade jag den.
Det är den del av stranden där det finns någon form av militär förläggning uppe i backen.
Koh Lipe är väldigt vackert och börjar bli " upptäckt" tror det är i rättan tid att åka dit. Missa inte ställena som ligger mitt på ön med bla Phoos returang och de andra resturangerna, klart roligare än de nere vid stranden.
Vi var aldrig på Jacks Jungle bar, lär vara den bästa maten.
Trevlig resa
Av Jannest
24 apr. 2007 01:17
Tack Joaxel för infon. Ska bli så skönt att åka dit. Betalade flyget till Hat Yai i förrgår. När vi kommer upp till Bangkok igen så åker vi ner på östra sidan av Siamviken till Rayongområdet. Har förstått att en av dem bättre stränderna är Laem Mae Phim. Någon som kan verifiera det? och eventuellt föreslå bra boende (medelklass, strandnära, gärna bättre bungalows)? Funderar också på en liten ö utanför som heter Mun Nork Island ett par dagar. Ska visst vara vackert men de har visst bara ett Resort där med "all inclusive". Någon som vet något om stället?

Ha det gott nu alla Thailandsälskare önskar J-Å
Av Mape
24 apr. 2007 10:11
Hej Ja det stämmer att Laem Mae Pim har de bästa stränderna ,det ligger massa fina bungalows och småställen efter stranden
inga prolem att åkA ner och boka på plats,ingen säsong nu.En fin resort ocså är Hinsuai-Namsai Resort hotel alldeles vid stranden.
Sen går det båtar ut till öar som Koh Thalu Ko mun Nai m.m.Åk ner boka på plats no problem,där finns också en Svensk restaurang
på stranden prata med OLA hälsa från mej,han hjälper till med det mesta. Trevlig resa Mvh Mape http://www.mabelhouse.se