Ko lanta - Koh lipe - Koh mook - krabi

17 dec. 2016 22:17
Visningar: 1157
Jag och min pojkvän åker till Thailand i februari. Längtar, längtar, längtar.. sa jag att vi längtar :) Första gången för oss. Skall bli så underbart :D
Vi landar i Krabi och åker direkt till Ko lanta sedan Koh lipe sen vidare till Koh mook för att sedan tillbaka till Krabi innan hemgång. Nu undrar jag om någon vet hur vi tar oss lättast från Koh mook till krabi?

Även tips på sevärdigheter och annat måste-göras-saker på dessa öar är välkommet. :)👍🏻😁
Av Sierra
17 dec. 2016 22:53
Mook - Krabi:
Menar du till Krabi Town eller Airport?
Det avgår en daglig passagerar båt från Ao Pangka Pier på Mook till Kuan Thung Ku Pier kl 15:00. Överfarten tar ca 30 min och därifrån till Krabi Town eller Airport tar det med taxi ca 2 tim.
Om ni vill lämna Mook tidigare än 15:00 får ni hyra en longtail som tar er över den tid ni bestämmer. Det tar ungefär lika lång tid.
18 dec. 2016 00:23
Citerat från Sierra:
Mook - Krabi:
Menar du till Krabi Town eller Airport?
Det avgår en daglig passagerar båt från Ao Pangka Pier på Mook till Kuan Thung Ku Pier kl 15:00. Överfarten tar ca 30 min och därifrån till Krabi Town eller Airport tar det med taxi ca 2 tim.
Om ni vill lämna Mook tidigare än 15:00 får ni hyra en longtail som tar er över den tid ni bestämmer. Det tar ungefär lika lång tid.
Menade Ao nang. Skall bo där 3 nätter innan hemgång. Men det är samma resa eller? Haha
Av Sierra
18 dec. 2016 15:48
Ja, det är i princip samma resa. Skillnaden är att det tar ca 2,5 tim till Ao Nang.
Det kan vara bra att beställa taxi till piren så att man är säker på att det finns en där. Det kan du fixa på din resort på Mook.

Ett trevligare alternativ än att sitta i en taxi 2,5 tim är att ta speedboaten 11:00 till Lanta. Ankomst 12:00. Kolla runt i Saladan och käka lunch och sedan ta färjan 13:30 till Ao Nang med ankomst 15:30.
18 dec. 2016 16:17
Tack så jätte mycket för hjälpen. Du verkar kunna en del om Thailand har jag sett här inne när man letar :) du är nästan aktiv överallt. Har du några tips om va man kan göra på dessa öar kanske? :)