Kiss och bajs som resprat!

29 maj 2009 08:29
Visningar: 609
När RG:s manliga medlemmar hemsöktes av en ”Baby”, som kontaktade dem i ekonomiska frågor, plockade redaktionen snabbt bort den oönskade medlemmen.

Det skulle vara mycket intressant att få veta hur RG:s redaktion ser på den kiss- och bajsfixerade man som på sitt försåtliga sätt nu drabbar kvinnliga medlemmar med frågor om toaletter, hur man klarar av sina bestyr i olika länder, hur det ena eller det andra sättet känns och kommer med sexuella anspelningar. Inga andra frågor om resmålen ställs. Jag informerade redaktionen den 24 maj.

http://www.reseguiden.se/minsida/aquaholic/blogg/9354

Eftersom det uppenbarligen inte är en engångshändelse, kan det finnas skäl att informera och varna för denne medlem som kallar sig Joocke9.
Av Elgona
29 maj 2009 09:08
denne man skrev till mej..att han hade för avsikt att ned några andra polare åka till egypten i juni.
då han hade hört att toaletterna i detta land inte var som här utan mer premitivt med hål i golven så undrade han hur
de funkade.han skrev också att de var viktigt för honom att veta..

upplevede det inte som en orimlig fråga ,eller att det var en sexuell anspelning i detta.
hål i golvet toaletter är de ju många som undrar över.
har han ställt sammafråga till fler här på RG då kan man ju däremot börja fundera..
29 maj 2009 11:29
Jag svarade honom precis..?men han kallar sig Jocke tror jag?
jag tyckte inte det var något oförskämt i brevet??
29 maj 2009 11:56
Han var inte otrevlig, men frågade allt mer och allt mer. Till slut så frågade han mej vad jag gjorde. Och jag svarade: Tittar på Melodifestivalen och då skrev han:

Mysigt!
De där brukar vara långa tillställningar, så du får väl ta en toapaus nu:)

Joakim
Då tröttnade jag och skrev:

Godnatt och nu får det vara slut med skitsnacket för gott.

Gilla
Sen blev det tyst.
Av Mape
29 maj 2009 13:54
Till mej sa han att han skulle till Phuket i Thailand i sommar!!!! Han ska tydligen till många resmål.
Han har ju frågat ca. 20st samma om toaletter,vi får inte vara så naiva,vi måste förstå,att detta är inte något riktigt.
Hoppas nu RG kollar detta nu.
Av Cickie
29 maj 2009 14:06
Min toakonversion med honom handlade från början om Marocko, och övergick till Grekland och Bulgarien. Från början tyckte jag att frågorna var relevanta, men efter ett tag blev det tjatigt, och jag sa att det får vara slut på skitsnacket nu.
Dock var det aldrig några sexuella anspelningar, och han var artig och accepterade direkt när jag ville avsluta.
Tror mest att det är en något lite udda person, som tydligen finner nån sorts nöje i dessa konversationer.
Någon vänförfrågan fick jag aldrig, och jag känner mej inte på något sätt berörd av det hela, utan tycker bara att det är lite ovanligt.
Det finns många slags djur i vår Herres hage!
Av Ellinor
29 maj 2009 15:34
Hej på er,
På sajten finns en blockeringsfunktion som kan användas i de sällsynta fall det behövs. Gå helt enkelt in på personens profil och välj "Blockera medlem" i högerspalt, så kan ni inte bli kontaktad av vederbörande. Om ni dessutom anser att någon bryter mot användarvillkoren är vi tacksamma om ni anmäler detta via anmälningsfunktionen eller till (Logga in för att se e-postadress) På så sätt kan vi agera, i första hand genom en tillsägelse eller varning. Supportavdelningen behandlar alla inkomna anmälningar, men vi väljer att inte diskutera dem öppet här i diskussionsforumet. Hör gärna av er på mail (Logga in för att se e-postadress) om ni har några frågor.

Vänliga hälsningar,
Ellinor Thunberg
Webbredaktör
29 maj 2009 16:16 (redigerad)
Citerat från ellinor:
Hej på er,
Supportavdelningen behandlar alla inkomna anmälningar, men vi väljer att inte diskutera dem öppet här i diskussionsforumet. Hör gärna av er på mail (Logga in för att se e-postadress) om ni har några frågor.
Här finns en beklaglig naivitet. Enligt min uppfattning måste frågan tas på större allvar än en rekommendation av blockeringsfunktionen. Ellinor, vad är det som skiljer denne medlem mot diverse Babies, som riktat in sig på männen i RG?

http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/mariambaby-8623
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/stellababy-8253
29 maj 2009 18:07
Det har ju du gjort nu så lägg avvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv, tack!
Av Merlin
29 maj 2009 19:00
Jag har också fått mail ifrån honom och han var inte alls otrevlig. Han ursäktade sig för just ämnet men han tycker att det var viktigt att det fanns riktiga toaletter dit han skulle resa...inget konstigt alls, tycker jag.
29 maj 2009 19:24 (redigerad)
Citerat från elcanario93:
Det har ju du gjort nu så lägg avvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv, tack!
Och vem är du då, 183 lång och 82 kg som hoppar in här i diskussionen och döljer dig bakom bilden av en seriefigur? Är du också en som skriver till kvinnor och frågar hur det känns att ”pinka i vildmarken” och ”skita utan toalett”? Tillsammans med spekulationer om man ”skulle vara så känslig på den fronten”. Merlin, om det är "otrevligt"? Är det trevligt? Ja, det kan man ju ha delade meningar om. Och vart skulle resan nu gå? Var det till Polen, nej det var visst Thailand, eller Grekland, kanske Marocko, nej Egypten väl, jovisst Bulgarien var det, nej nu kom jag på Kroatien, nej vänta Jordanien var det, nej Senegal var det absolut. Och ställa dessa frågor till i dagsläget ett 20-tal kvinnor. ”Inget konstigt alls” ….. ja, det beror nog helt och hållet på hur man ser det.
Av Mjorumm
29 maj 2009 19:41
Chris 60

Tack du sa just det som täcker vad det handlar om. Att vara trevlig och verka oskyldig och gömma sig bakom försynta
frågor är inte rätt,om det gällt ett lands toaletter ser jag inget konstigt att bli tillfrågad om
Men att fråga om så många länders toaletter känns inte ärligt

Så Joocke9 du är patetisk
29 maj 2009 19:52 (redigerad)
Citerat från mjorumm:
Chris 60

Tack du sa just det som täcker vad det handlar om. Att vara trevlig och verka oskyldig och gömma sig bakom försynta
frågor är inte rätt,om det gällt ett lands toaletter ser jag inget konstigt att bli tillfrågad om
Men att fråga om så många länders toaletter känns inte ärligt

Så Joocke9 du är patetisk
Hej Mjorumm! Underbart att det finns åtminstone några som är alerta. Vad denne man, med alias Joocke9, möjligen hoppas på är någon som vill gå litet längre än bara toalettsnack. Och hur ska då man lyckas med det, om man samtidigt skulle uppträda som en tölp?

Apropå patetisk, någon som verkar oerhört löjeväckande är den som kallar sig Elcanario93. Han är 72 år och uppger sig vara en "City slicker". Se på hans inlägg ovan. Ska man skratta eller gråta, 72 år!

Chris
Av Mjorumm
29 maj 2009 20:02
Hej Chris 60

Såg den kommentaren eller vad det var
Det går att fråga sig,varför frågar han inte männen om detta? vore logiskt tycker jag
Har för mig att nån blev avstängd för kritik mot ett land,är inte helt insatt i det
Tycker inte han platsar här, det går nog att få svar från annat håll om han vore seriös
Nej han är inte värd att vi upptar våran tid med honom eller om honom
29 maj 2009 20:09 (redigerad)
Citerat från mjorumm:
Hej Chris 60

Såg den kommentaren eller vad det var
Det går att fråga sig,varför frågar han inte männen om detta? vore logiskt tycker jag
Har för mig att nån blev avstängd för kritik mot ett land,är inte helt insatt i det
Tycker inte han platsar här, det går nog att få svar från annat håll om han vore seriös
Nej han är inte värd att vi upptar våran tid med honom eller om honom
Hallå igen Mjorrum!
Jag såg i Aquaholics blogg att två män också hade tagit sig an frågan - båda på ett varnande sätt ovh med omtanke. Det var glädjande. Denne patetiske Elcanario93, vad har han här i debatten att göra överhuvudtaget?
29 maj 2009 20:30 (redigerad)
Såja, nu har Joocke9 själv insett att han är avslöjad. För precis nu försvann han - helt för egen maskin. Mycket skönt! Här i RG ska kvinnor uppenbarligen själva behöva ta saken i egna händer, vilket jag tycker är rätt ynkligt, när männen genast omhuldas och blir av med sina plågoandar. Ett stort TACK Mjorrum! Och tack Mape!
Av Mjorumm
29 maj 2009 20:32
Det var en glädjande nyhet
hoppas vi slipper se honom i någon ny tappning
Tack själv Chris 60
29 maj 2009 20:37
Då vet vi direkt vad det handlar om och kan själva agera snabbt. Kvinnokraft!

Ha en skön Pingst, Mjorrum!
Chris
Av Mjorumm
29 maj 2009 20:44
Vill bara säga att ordet kvinnokraft lät vackert
Av Elgona
29 maj 2009 21:23
Citerat från chris_60:
Såja, nu har Joocke9 själv insett att han är avslöjad. För precis nu försvann han - helt för egen maskin. Mycket skönt! Här i RG ska kvinnor uppenbarligen själva behöva ta saken i egna händer, vilket jag tycker är rätt ynkligt, när männen genast omhuldas och blir av med sina plågoandar. Ett stort TACK Mjorrum! Och tack Mape!
grabben skrev till mej o bad om ursäkt..
jag uppmuntrade honom att söka hjälp..
jag tror han led av fobier faktist
Av Mape
29 maj 2009 21:50
Tack för det att han är borta,och jag tror inte denne man, pojk led av fobier,snarare rent ut sagt,han gick väl igång på detta sättet.Tack Chris 60 Mjorum och ni andra,som verkade.Han insåg säkert själv att loppet var kört.
29 maj 2009 23:06 (redigerad)
Citerat från elgona:
grabben skrev till mej o bad om ursäkt..
jag uppmuntrade honom att söka hjälp..
jag tror han led av fobier faktist
Elgona, Joocke9:s frågor har inget att göra med ångest för offentliga toaletter. Varför tror du att bara skrev till kvinnor? För adekvata svar skulle han ha skrivit till andra män. Han var ändå anonym. Många tycks ha funnit en charm hos denne man, och det var självklart hans avsikt. Han vet nog att ingen faller för en drummel?

Nej, vi kvinnor har all anledning att glädjas över att slippa den mannen här i forumet.
30 maj 2009 22:01
Ja den killen kan vi vara utan! Mig frågade han om toaletter i Venezuela. Han borde kunna skriva en "skitbok"! Visserligen var han oförarglig, men detta är ju ett reseforum och där hör han inte hemma.
Av Fdp
31 maj 2009 00:05
Jag tycker det är häpnadsväckande att den här sortens perversion är så totalt okänd för de flesta. Självklart har personer med drifter åt detta håll svårt att finna en partner och då får man prova lite överallt. Att tro att RG skulle vara förskonat från försök i den här vägen är naivt. Den här grabben är inte oförargelig. Han har ett väl intrimmat mönster som han följer i sina försök att hitta en likasinnad. Varför han väljer kvinnor i den åldersgrupp han valt vill damerna inte veta.
Att det finns män, som tycker att man skall lägga av när sådana här konstigheter påtalas måste bero på en annan perversion, som kallas "gubbsjuka". Finns det ingen kvinnokraft mot det?
Av Elgona
31 maj 2009 07:41
oliktyckande,o oliktänkande är vi ,men vi vet ju inte vad de igentligen hela handlar om i jockes fall,vi spekulerar o analyserar,har synpunkter.

Människor med diverse böjelser eller störningar,finns de ju över allt i samhället så också på denna site..rg speglar samhället i stort,är inte undantagen...
är de inte dags att stänga tråden?grabben är ju inte kvar på RG.för de handlade väl om hans beteende inte kiss o bajs i stort..
i så fall kan det ju läggas upp en ny tråd..där inte han är inblandad .
31 maj 2009 15:00 (redigerad)
Citerat från fdp:
Jag tycker det är häpnadsväckande att den här sortens perversion är så totalt okänd för de flesta. Självklart har personer med drifter åt detta håll svårt att finna en partner och då får man prova lite överallt. Att tro att RG skulle vara förskonat från försök i den här vägen är naivt. Den här grabben är inte oförargelig. Han har ett väl intrimmat mönster som han följer i sina försök att hitta en likasinnad. Varför han väljer kvinnor i den åldersgrupp han valt vill damerna inte veta.
Att det finns män, som tycker att man skall lägga av när sådana här konstigheter påtalas måste bero på en annan perversion, som kallas "gubbsjuka". Finns det ingen kvinnokraft mot det?
Tack fdp för detta inlägg! Du säger nästan exakt samma saker som min gode vän och auktoritet med ett långt yrkesliv bakom sig, där han har konfronterats med den här typen av personer. När jag tog upp tråden hade jag därför hoppats på ett större engagemang från RG. Och jag beklagar verkligen den naivitet, eller vad det än är, som kommit fram under resans gång.

Ditt sista stycke, som jag förstår riktar sig till Elcanario 93, tackar jag också för. Vi får se om vi inte kan uppbåda även lite kvinnokraft mot den typen av inlägg som denne medlem står för.

Elgona, oavsett en specifik person med avvikande böjelser finns det faktiskt all anledning att diskutera frågan just här i RG, eftersom det var här som vi drabbades. En diskussion rent generellt leder rimligen till att kvinnor är på sin vakt, om det händer igen. Den typen av jakt måste vi med gemensamma krafter så snart som möjligt få stopp på. Det bör ligga i vårt men inte minst i RG:s intresse.
Av Elgona
31 maj 2009 15:16
hoppas att detta ämne ventilerats färdigt nu,så tråden kan stängas...
31 maj 2009 15:29 (redigerad)
Citerat från elgona:
hoppas att detta ämne ventilerats färdigt nu,så tråden kan stängas...
Om en diskussion är störande för dig och du dessutom vet om det, som nu i denna, kan jag inte förstå varför du envisas med att gå in och läsa de nya inläggen, bara för att beklaga dig. Om du helt enkelt slutar att gå in i denna tråd, så slipper du irritera dig. RG är ett fritt forum.
Mvh/Chris
Av Elgona
31 maj 2009 15:57
jag vet att de är ett fritt forum!
31 maj 2009 16:22
Det är bra, Elgona. Vad som skulle vara mer intressant är en kommentar från RG:s redaktion.
2 juni 2009 11:26
Citerat från elgona:
denne man skrev till mej..att han hade för avsikt att ned några andra polare åka till egypten i juni.
då han hade hört att toaletterna i detta land inte var som här utan mer premitivt med hål i golven så undrade han hur
de funkade.han skrev också att de var viktigt för honom att veta..

upplevede det inte som en orimlig fråga ,eller att det var en sexuell anspelning i detta.
hål i golvet toaletter är de ju många som undrar över.
har han ställt sammafråga till fler här på RG då kan man ju däremot börja fundera..


Han har även skrivit till mig om toaletterna i Thailand. I början tyckte jag inte att det var så konstigt men han utvecklade sig mer och mer underligt under resana gång.Nu är det i alla fall avslutat. Man behöver ju inte svara om man inte vill
Av Anns
11 juni 2009 01:42
Hejsan!
Ser att du har besökt Grekland!
Jag planerar nämligen en resa dit till sommaren.

Tänkte bara kolla vad du tyckte om dassen där nere, både hotell och andra! Var de ok? användbara? Dela gärna med dig av dina erfarenheter i ämnet sen din resa!

Ursäkta ämnet men tycker det är viktigt med bra toa närr jag reser:)
Kram Joakim

Denna frågan fick jag, har aldrig laddat greklandsbilder så jag tyckte det var konstigt , i alla fall.
Det finns mycket olika mænniskor och han kanske var bøjd åt det hållet , eller var de bara dåliga skæmt från några småpojkar.
Av Mysan
12 juni 2009 18:47
Även jag har fått besök av Joocke... mig frågade han hur toaletterna var i Brasilien,om det bara var ett hål i golvet :)
Av Elgona
12 juni 2009 19:37
varför fortsätter denna tråd,jocke är inte medlem längre..
12 juni 2009 19:43
Citerat från elgona:
varför fortsätter denna tråd,jocke är inte medlem längre..
Oooops, blev du "Jocke" med honom?
Av Candy
14 juni 2009 23:36
Hejsan:)
Ser att du besökt Turkiet!
Planerar nämligen en resa dit till sommaren!

Tänkte bara kolla vad du tycker om toaletterna där borta, är de okej? användbara?
Dela gärna med dig av dina erfarenheter om ämnet sen du var där!

Ursäkta ämnet, men tycker det är viktigt med bra toaletter när jag är ute och reser:)
Joakim

Hej på er, även jag blev drabbad. Dum som jag var berättade jag om olika toalett typer i olika länder, frågorna blev efter 3-4 kommentarer väldigt ingående om detaljer om mina toabesök. Och då avslutade jag. Fick då 2-3 meddelanden om "hallo har du sett mina meddelanden? Jag besvarade aldrig efter detta. Tycker att ni som tog upp detta skall ha kred för detta. Bra jobbat.

Kiss och bajs eller sexrelaterat= bort med dom bara!
Av Joje_66
15 juni 2009 09:05
Citerat från candy:
Hejsan:)
Ser att du besökt Turkiet!
Planerar nämligen en resa dit till sommaren!

Tänkte bara kolla vad du tycker om toaletterna där borta, är de okej? användbara?
Dela gärna med dig av dina erfarenheter om ämnet sen du var där!

Ursäkta ämnet, men tycker det är viktigt med bra toaletter när jag är ute och reser:)
Joakim

Hej på er, även jag blev drabbad. Dum som jag var berättade jag om olika toalett typer i olika länder, frågorna blev efter 3-4 kommentarer väldigt ingående om detaljer om mina toabesök. Och då avslutade jag. Fick då 2-3 meddelanden om "hallo har du sett mina meddelanden? Jag besvarade aldrig efter detta. Tycker att ni som tog upp detta skall ha kred för detta. Bra jobbat.

Kiss och bajs eller sexrelaterat= bort med dom bara!
Bra att Ni varnar och det gjorde ju nytta också!
Nu är ju inte medlemmen kvar längre och man kan nog konstatera att han hade en mindre vanlig böjelse.

Ett tips är ju att om man får ett privat meddelande så ska man fundera på varför!
Fanns det någon som helst anledning för honom att PMa dessa märkliga frågor istället för att skriva en fråga i forumet?
Det finns MÅNGA märkliga figurer med dolda avsikter, man kan tyvärr inte tro gott om alla :-(

Tänk Er noga för inan Ni komuniserar allt för privata saker med främlingar!
Tänk Er noga för innan Ni lägger ut bilder på Er själv och nära och kära, barn o.s.v. Ni anar inte vilka sammanhang Era oskyldiga semesterbilder på t.ex barnen kan dyka upp!
Tänk Er noga för innan Ni avslöjar namt, tel. nr. adress eller annan information som kan missbrukas.

Kort och gott, tänk!