Kao Laak

30 sep. 2015 10:58
Visningar: 94
Hej! Jag har lite funderingar på att ta med mig familjen till Thailand runt sport eller påsklovet. Vi har varit där några gånger förut bl.a. Koh Lanta aonang Phuket jag har blivit lite nyfiken på Kaolaak. Nån som har nån åsikt om detta ställe..eller ska man titta på de andra ställena? Vi har rast med ryggsäck förut så vi har gjort många öar.. Kan faktiskt tänka mig charter i 2 veckor. Kom gärna med tips idéer!!
18 okt. 2015 20:55
Hej Jonken70.

Vi har varit runt lite i Thailand bl.a till Koh Lanta, Ao nang, Surin islands, Similan islands, Phuket, Koh Lipe, Kho kho kao och så Khao lak. Jag kan verkligen rekommendera White sand beach norr om Khao lak, det är vår favorit av alla ställen vi besökt, kanske för att det var vårt första ställe vi var på och då åkte vi med charter 2 veckor dit.
Superfin strand och mysiga strandrestauranger perfekt om man vill åka för att "bara vara" men det finns även massor av utflykter om man är lite rastlös av sig. Till själva Khao laks "centrum" är en kort resa (ca.15min.)med taxi eller moppe om man bor vid White sand beach, Om ni åker till Khao lak besök Bang Niang marknaden väl värd ett besök och maten är jättegod OCH så billig på marknaden.